کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر ظریف به پکن

ایرنا نوشت: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با اشاره به سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به چین اظهار کرد پکن آماده توسعه همکاری ها با ایران در بخش های مختلف است.

«گنگ شوانگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در پکن افزود: ظریف امروز دوشنبه در راس هیاتی وارد چین شده است و با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار و گفت و گو کرد.

او گفت: چین و ایران همواره در چهار دهه گذشته روابط پایدار و رو به رشدی داشته اند و وزرای خارجه دو کشور نیز امروز در پکن درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه دو طرف گفت و گو کردند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز دوشنبه در صدر هیاتی وارد فرودگاه پکن شد و از سوی مقامات این کشور و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر  خارجه ایران قرار بود روز یکشنبه سوم شهریور به چین سفر کند اما با توجه به سفر دوباره ظریف به فرانسه، او بامداد دوشنبه راهی پکن شد.

ظریف عصر یکشنبه به «بیاریتز» محل برگزاری نشست سران گروه هفت در فرانسه رفت و در آنجا با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه آن کشور و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات کرد.

ظریف بعد از دو روز اقامت در پکن، راهی ژاپن و مالزی خواهد شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    ایران گسترش همکاری ها در همه ی زمینه ها را با آسیا از شرق تا آسیای میانه و قفقاز و غرب آسیا و کشورهای همسایه در اولویت دارد و آسیا خود با موقعیت ممتاز جغرافیایی و اقتصادی قدرت است و استقلال آسیا نباید به چوب حراج سردمداران امریکایی گذاشته شود