اظهارات وزیر خارجه ژاپن درباره برجام پس از دیدار با ظریف

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه ژاپن روز سه شنبه گفت: موضع توکیو حمایت مستمر از برجام است و در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی، از وی خواستم تا تهران همچنان به توافق هسته ای پایبند باشد.

به گزارش تارنمای مالای میل، «تارو کونو» پس از دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: در دیدار امروز، طرفین توافق کردند که ارتباطات نزدیکی میان ژاپن و ایران، که از لحاظ تاریخی روابط دوستانه ای دارند، برقرار شود تا تنش بین ایالات متحده و ایران کاهش یابد.

کونو ادامه داد: بر اساس مواضع ژاپن مبنی بر حمایت مستمر از توافق هسته ای، از طرف ایرانی خواستم که کشورش همچنان به این توافق پایبند بوده و به تعهدات این توافق نامه بازگردد و از اقداماتی که باعث نقض توافق می شود، خودداری کند.

وزیر خارجه ژاپن همچنین از پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر این که آیا دو طرف در این دیدار در مورد ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس یا خرید نفت خام ژاپن از ایران صحبت کردند، خودداری کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلی وارد ژاپن شد، ساعتی پیش در شهر بندری یوکوهاما با «تارو کونو» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک در خصوص اجرای برجام، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به ژاپن به چین رفت و با «وانگ یی» وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و گفت وگو کرد. بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت وگوهای دو طرف بود.

ظریف در ادامه سفر آسیایی خود قرار است فردا چهارشنبه راهی مالزی شود.

چین و ژاپن از شرکای اقتصادی و خریداران سنتی نفت ایران هستند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =