مراقب کلاهبرداری با اپلیکیشن‌های موبایل پایه باشید

مهر نوشت: معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد و گفت: برخی افراد سودجو از این فرصت بدست آمده سوء استفاده می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با  بیان اینکه هم اکنون اپلیکیشنهای موبایل پایه در قالب استارتاپها یا کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی کشور در حال فعالیت هستند، بیان داشت: شهروندان باید هنگام دریافت و ثبت سفارشات کالا و خدمات اینترنتی دقت لازم را داشته باشند تا قربانی برخی اهداف شوم کلاهبرداران نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه خدمات خرید اجناس و دریافت خدمات فنی، مهندسی و غیره  از این  طریق، کاربران باید برای نصب هر گونه اپلیکیشن روی دستگاه‌های خود از جمله گوشی‌های هوشمند لپ‌تاپ، تبلت، ابزار و رایانه‌های خانگی، حتماً برنامه‌ی مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، تهیه کنند.

سرهنگ پاشایی افزود با تاکید براینکه در خرید اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی، کاربر باید از نسخه های اصلی استفاده کند، در مورد بحث امنیت این نرم افزارها ، گفت: بعضی از اپلیکیشنها اصل نبوده و قلابی هستند و زمانی که توسط کاربر بر روی گوشی نصب میشوند به راحتی می توانند به تمام اطلاعاتی که فرد روی گوشی دارد، دسترسی داشته باشند.

این مقام مسئول  تصریح کرد: کاربران در هنگام استفاده از اپلیکیشن های موبایلی نباید کاملا  به ارایه کننده  کالا و خدمات  اعتماد کنند و مبالغی را حتی به عنوان بیعانه  بدون دریافت کالا یا خدمات به حساب وی واریز نمایند  و در اصالت کالای پیشنهادی نیز دقت  لازم را داشته باشند تا اقدام به خرید مال غیر نکرده و مورد پیگرد قانونی قرار نگیرند.

سرهنگ پاشایی ضمن بیان اینکه  افزایش دانش IT  برای کاربران ایرانی ضروری است، اظهار داشت: کاربران می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر و در صورت مشاهده موارد مشکوک  موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: پلیس فتا با هوشیاری و رصد شبانه روزی درصدد برقراری آرامش و امنیت روانی کاربران فضای سایبری است و با متخلفان و مجرمان مطابق قانون جرایم رایانه ای بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =