مشاهده یک گونه پرنده برای اولین بار در تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: سسک شالیزار با نام علمی (Acrocephalus agricola)پرنده‌ای است از تیره سسک و از راسته گنجشک سانان که برای اولین بار در تالاب گندمان توسط کرامت حافظی مشاهده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام احمدی افزود: تا اکنون از حضور این پرنده در سطح استان هیچ گزارش مستندی دریافت نشده بود.

وی عنوان کرد: این پرنده ۱۲ سانتی‌متر طول دارد و خیلی شبیه سسک تالابی معمولی ولی کمرنگ‌تر است.

احمدی اضافه کرد: سسک ها خانواده بزرگی از پرندگان هستند و شامل پرندگان کوچک با رنگ های غیر چشم گیر و پر جنب جوش و چابک هستند.

این مقام مسئول درباره زیستگاه سسک شالیزار افزود: این گونه کمیاب در باتلاق‌ها، نیزارها، کنار دریاچه‌ها و در بوته‌های کوتاه تالاب‌ها لانه می سازد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: سسک شالیزار از کمیاب ترین سسک های ایران است  و معمولاً در شمال و شرق ایران مشاهده شده است و دیدن آن در تالاب گندمان استان یافته‌ای جدید است و علاوه بر اینکه گونه‌ای جدید برای این استان است نقشه‌های پراکنش این گونه در ایران و جهان را نیز تکمیل میکند.

تالاب گندمان با حدود ۱۰۷۰ هکتار وسعت در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاههای جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی(لندن-۱۳۵۲) به ثبت رسیده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =