مذاکره با ترامپ اکل میته است/ یادداشت حجتی کرمانی با توضیح روزنامه اطلاعات

حجت الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی نماینده اسبق مجلس خبرگان رهبری،خبرگان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی در روزنامه اطلاعات نوشت: من همیشه هوادار مذاکره و رابطه با آمریکا بودم بجز در زمان بوش (بنابر احتیاط واجب!) و در زمان ترامپ (بنابر حرمت) و در مقاله‌ای نوشتم: نه مذاکره نه جنگ که عین این جمله را رهبر انقلاب به عنوان راهبرد کنونی عنوان کردند.


 با اینهمه در شرایط حاد کنونی بر آنم که مذاکره با ترامپ چون خوردن گوشت مردار آن «هزار سگ» بالاصاله حرام است ولی به عنوان ثانوی و به حکم اضطرار به حکم آیة «من اضطر غیر باغ ولا عاد فلا اثم علیه» که قرآن در مقام اضطرار به صراحت خوردن گوشت مردار را اجازه داده است، اکنون چنین مذاکره‌ای رواست و بر تندروان بی‌منطق و شعارچی و جنجالی درشت‌گو و هتاک و تهمت‌زن (نه آنها که منطق و برهان دارند) است که از سم‌پاشی و کارشکنی و همگامی و هم‌سخنی و موضعگیری در راستای دشمن باز ایستند .

گفتنی است روزنامه اطلاعات در مقدمه این یادداشت نوشته است:

آنچه روحانی اهل فکر و ذکر و زندان کشیده‌ی ده ساله‌ی پیش از انقلاب یعنی جناب حجتی کرمانی در این یادداشت نوشته‌اند، ممکن است به تمامی مورد قبول نظام نباشد. مسئولان نظام می‌گویند مگر در ایام برجام با گروهی که نماینده رئیس جمهور آمریکا هم در آن بود مذاکره نکردیم؟ چه شد فرجام برجام؟ «مَن جَرَّبَ المُجرَّبَ حَلَّت بِهِ النِّدامَه». هرکس آزموده را بیازماید پشیمانی‌اش روا باشد.
با وجود این نکات، چاپ یادداشت جناب حجتی کرمانی که سخت دلسوزانه است، از باب تبیین دیدگاه‌های مختلف و مخالف در نشریات است تا اتهام یکجانبه نوشتن روا نباشد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    2 1
    جالا از نزدیک برن ببینند واقعا حرف حسابش چیست شاید خواسته باشد این توافق را بنام خودش تمام کند و محتویات زیاد برایش مهم نباشد.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    7 4
    مذاکره مجدد با شیطان ممنوع
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    8 5
    اگر صد بار دیگر هم مذاکره کنید ، یک نتیجه می گیرید و آنهم عهد شکنی و وقت کشی است ، بهترین شیوه مبارزه با این متکبر یعنی امریکا تکبر متقابل و عدم کرنش و انفعال در برابر او و باور به توان داخلی است
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    1 1
    یعنی اگه با ترامپ مذاکره نکنیم از گشنگی می میریم حاج آقا ؟؟؟
  • سلام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    2 6
    آقای حجتی کرمانی شما اگر خاطرتان باشد در دعوای بین بنی صدر و بهشتی مظلوم همیشه طرفدار بنی صدر بودید لذا نظر شما چندان صائب نیست
  • پویا IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    9 1
    خوب خیلی راحت و روان بگو هرکه زودتر مذاکره با ترامپ را انجام بده در نظر رقبای سیاسی ، مرده خور است ( اکل میته ). دیگه نمیخواد اینهمه آسمان و ریسمان بهم ببافید و با جمله های سنگین عربی نظرتون رو ابراز کنید .
  • حجت اله IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    8 8
    آمریکا دروغگو، خیانت کار ومن کل جمع شیطان است حتی ابراهیم هم با شیطان سخن گفت ودر پایان سنگ به سوی او پرتاب کرد پس میشود ابراهیم گونه وبا سنگ در دست با شیطان سخن گفت بدون اینکه امتیاز دهیم وآن هم علنی که تمام مردم دنیا ببینند نه پشت در های بسته واگر درشت گویی کرد وخطا بر سر او بکوبیم میگوید خلع سلاح میگویم اول خودت میگوید بمب اتم میگویم نداریم ولی باید تو هم تمام زرادخانه ات رانابود کنی میگوید موشک بدون موشک میگویم تمام موشکهایت رادر سطح دنیا نابود کن بعد ما هم نابود میکنیم جهانی عاری از سلاح ببینیم کارخانه های اسلحه سازی اسرائیل وآمریکا قبول میکنند؟ نه ممکن نیست قبول کندآنگاه رمی جمرات میکنیم بدون ترس چون ما ابراهیمی هستیم و پیرو محمد امین وراستگو ما که چیزی در این دنیا نداریم ترس آن برای مال اندوزان است و دنیا دوستان که هم پیمان شیطان هستند ودر این را ما پیرو رهبریم هر چه بگوید که همیشه راست ودرست گفته است بگوید به جنگید میجنگیم بگوید صلح کنید صلح میکنیم بگوید مذاکره نه مذاکره نمیکنیم برای پیروزی بر نفس و دنیا باید از او پیروی کرد نه خود را اصلح بدانید وگرنه شما رهبر بودید
  • فرید IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    4 7
    آفرین.منطق جالب و مستدلی بود
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    14 9
    این ترسوها باعث بدبختی مملکت شده اند. مرگ بر امریکا