جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان نشانه اعتماد و پویش هنر است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان نشانه اعتماد و پویش هنر در این سرزمین و استمرار تئاتر خیابانی در این دیار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمدمجتبی حسینی در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره بین‌المللی در مریوان نشانه اعتماد و پویش هنر در این سرزمین و استمرار تئاتر خیابانی در مریوان است.

وی افزود: سال‌هاست که در ادامه ذکر تمامی مناقب مریوان، نام تئاتر خیابانی مریوان اضافه شده که این پیوست مبارک ممکن نشده مگر به غیرت یکایک مسئولان و مردمان این دیار کریم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تئاتر خیابانی در روزگار ما دانشگاهی است که سایه به سایه مردمان کوچه و بازار بساط پهن کرده و به خود می‌بالد، تصریح کرد: این غنیمتی است که به میمنت و مبارکی و هوشیاری مردم و بنا به مسئولیت شهروندی، تئاتر این دغدغه نور و صدا و صحنه مردم را فراخوانده و دقیقه‌هایی را به دانش‌آموزی و دانش‌افزایی اختصاص می‌دهد.

حسینی با ذکر اینکه تئاتر بر این نابخردی که بر این طبلی که می‌کوبد که تئاتر را هنر اغنا می‌داند خط بطان کشیده و خاطرنشان کرد: به گواه آثاری که به واسطه نمایش‌های خیابانی و صراحت بیشتری مؤید انتقال پیام آدمی در مواجه با رویدادهای اجتماعی است، به اصالت تئاتر ایمان می‌آورد.

وی گفت: حال که نام مریوان به حلاوت جشنواره تئاتر خیابانی به چشم می‌آید، امید است که این همت شکل گیرد که در شادمانی مردمانی که در صحنه‌های تئاتر گرداگرد صحنه جمع می‌شوند، آئینه تمام نمایی دیگری را از سرزمین مهر و دوستی خلق کند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری جانفشانی‌های مردمان این دیار خاضعانه از هنرمندان درخواست کرد: سنگی را از پیش پای مردمان بردارند و عصایی را به دست افتاده‌ای بدهد، چراکه هنر نوشداروی کارساز است.

حسینی با بیان اینکه هنر نه می‌میرد و نه می‌میراند، ادامه داد: سطح تولید محتوای متنفذ و آثار خلاقانه که به تعالی فرهنگ و سطح جشنواره مریوان منتهی شود، مشهود و مشهور است.

وی در پایان با ذکر اینکه به مرز مریوان نه به دیوار و قلعه و مرز که به صلح و صفا و صمیمیت نگریسته می‌شود، اظافه کرد: اگرچه گاه دریغاگوی کم توجهی و کم اعتمادی به عالم هنر و هنرمندان عالم بوده‌ایم، خوشا امروز که شکرگزار و سپاس قلبی خود را به هنرمندان عرضه می‌کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =