۱ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

مهر به نقل از رویترز نوشت: در حالی که با تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، نرخ سود اوراق قرضه به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسیده است، با وحشت از رکود اقتصاد جهان، سهام آسیایی افت کردند.

روز پنج‌شنبه ۷ شهریورماه ۹۸، در حالی که با تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، نرخ سود اوراق قرضه به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسیده است، با وحشت از رکود اقتصاد جهان، سهام آسیایی افت کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی ۰.۱۵ درصد افت کرد و سهام سنگاپور به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه خود رسید و نیکی ژاپن ۰.۰۹ درصد پایین آمد. 

کامپوزیت شانگهای چین ۰.۱۰ درصد افت کرد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. 

ای‌اس‌اکس استرالیا توانست ۰.۱۰ درصد رشد کند، اما کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۰ درصد پایین آمد. 

به نظر می‌رسد سهام اروپایی هم امروز افت خواهند کرد، چراکه شاخص پن‌یوروپین استاکس۵۰، در ساعات کار بازارهای آسیایی ۰۰.۲۱ درصد افت کرده است. 

اوضاع بازارهای اوراق سهام بیش از پیش تیره‌وتار شد. سود اوراق ۳۰ ساله آمریکا و ۱۰ ساله آلمان، هر دو به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسید و به ترتیب ۱.۹۰۵ درصد و ۰.۷۱۶ درصد شد. 

منحنی سود اوراق قرضه همچنان معکوس باقی ماند و سود اوراق کوتاه‌مدت از اوراق بلندمدت، بیشتر شد. معکوس شدن منحنی اوراق قرضه، در طول تاریخ شاخص قابل‌اعتمادی برای پیش‌بینی رکود اقتصادی آمریکا در آینده نزدیک بوده است. 

در بازار ارز، نرخ برابری دلار در برابر ین ۰.۰۷ درصد افت کرد و به ۱۰۶.۰۴ واحد رسید.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =