مسکو اعلام کرد: آغاز آتش‌بس دولت سوریه در ادلب از روز شنبه

فارس نوشت: وزارت دفاع روسیه از تصمیم دولت سوریه جهت برقراری آتش‌بس در منطقه ادلب خبر داد.

مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز (جمعه) اعلام کرد که دولت دمشق تصمیم گرفته تا از روز سی‌ویکم آگوست (شنبه) آتش‌بس یکجانبه‌ای را در ادلب برقرار کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر برقراری آتش‌بس ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب، از تمام عناصر مسلح و شبه‌نظامیان معارض خواست تا به این آتش‌بس پایبند باشند.

پیشتر امروز «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که از فعالیت نیروهای دولت سوریه در اطراف پست‌های دیده‌بانی ترکیه در منطقه ادلب ابراز نگرانی کرده بود، گفت: «روسیه به ما تضمین داده است که نیروهای سوریه به پست های دیده‌بانی ما [در منطقه کاهش تنش ادلب] حمله نکنند».

مسکو: آتش‌بس دولت سوریه در ادلب از روز شنبه آغاز می‌شود

خبر آتش‌بس یکجانبه ارتش سوریه در ادلب در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین چند روز پیش از نگرانی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از فعالیت گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داده بود. 

ترکیه طی روزهای اخیر از تشدید عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب ابراز نگرانی کرده و تحرکات آنکارا از زمان حمله ارتش سوریه به یک کاوان نظامی ترکیه در ادلب و محاصره یک پست دیده بانی این کشور در سوریه افزایش یافته است.

پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب پس از آن آغاز شد که اوایل ماه اوت جبهة‌ النصره اعلام کرد که به آتش‌بس و توافق کاهش تنش (میان ترکیه با روسیه و ایران و سوریه) پایبند نخواهد ماند. جبهة النصره تأکید کرده بود که حتی یک سرباز خود را هم از خط توافق موسوم به کاهش تنش عقب نخواهد کشید. دمشق مسئولیت این امر را بر عهده ترکیه دانسته بود. 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =