فیلم‌های جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۹ مشخص شدند

مهر نوشت: ۲۲۹ اثر سینمایی و ۱۱۶ فیلم کوتاه از ۷۸ کشور جهان در جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۹ به نمایش در می‌آیند.

به گزارش ورایتی، فیلم‌های «جوجو خرگوش» ساخته تایکا وایتیتی، «روزی زیبا در محله» ساخته ماریل هلر و «هوانوردها» ساخته تام هارپر در شصت‌وسومین فستیوال فیلم لندن به نمایش درمی‌آیند.

تریشا تاتل مدیر این فستیوال، برنامه کامل را اعلام کرد و همچنین گفت فیلم‌های جدید ساخته مایکل کیتون-جونز فیلمساز کارکشته و واش وستمورلند کارگردان «هنوز آلیس» در این فستیوال پیش‌نمایش جهانی خود را خواهند داشت.

تریلر نوآر «پرنده زلزله» ساخته وستمورلند با نقش‌آفرینی آلیسیا ویکاندر بازیگر برنده جایزه اسکار یکی از چند عنوان فیلم نت‌فلیکس است که در این فستیوال به نمایش درمی‌آید. از جمله دیگر آثار حاضر می‌توان به «مرد ایرلندی» ‌ مارتین اسکورسیزی که فیلم اختتامیه است، اقتباس شکسپیری دیوید میشود از «شاه» با نقش‌آفرینی تیموتی شالامه، فیلم «داستان ازدواج» نوآ باومباک با نقش‌آفرینی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون و «دو پاپ» فرناندو میرلس با نقش‌آفرینی آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس اشاره کرد.

تاتل گفت حضور نت‌فلیکس در فستیوال‌های دیگر از جمله کن و برلین جنجال‌آفرین شده اما در لندن اینطور نیست چون «ما هرگز شرط اکران سینمایی را برای هیچ یک از فیلم‌های به نمایش درآمده نداشته‌ایم.»

عناوین فرانسوی از جمله «آتلانتیکس» و «بدنم را از دست دادم» که نت‌فلیکس بعد از پیروزی در فستیوال فیلم کن آن‌ها را خریداری کرد هم در لندن به نمایش درمی‌آیند.

بروس اسپرینگستین هم قرار است با مستند خود درباره‌ اجراهایش با عنوان «ستاره‌های غربی» در فستیوال حضور داشته باشد. این فیلم نخستین نمایش اروپایی خودش را در فستیوال لندن تجربه می‌کند و در صدر بخش «خلق» آن روی پرده می‌رود.

همانطور که از قبل اعلام شده بود، فیلم «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» ساخته آرماندو ایانوچی فیلم افتتاح‌کننده فستیوال خواهد بود و فیلم «چاقوها بیرون» رایان جانسون هم در همین جشنواره به نمایش درمی‌آید. هر دو فیلم نخستین نمایش اروپایی خود را تجربه می‌کنند.

فیلم هجو «طمع» ساخته مایکل وینترباتم، «سنگ‌ها» ساخته سارا گاورون، «شکاف امید» اثر ویلیام نیکلسون با نقش‌آفرینی آنت بنینگ و بیل نایی، «فورد مقابل فِراری» جیمز منگلد، «اِما» ساخته پابلو لارین، «هیولا» ساخته دریم‌وورکس انیمیشن و پرل استودیوز، «باکالو» اثر کلبر مندونکا فیلیو که در کن نمایش داده شد، کمدی «مرد داخل من» ساخت کره جنوبی از هیو-جین کانگ، «رازهای رسمی» گوین هود و «پرنده سیاه» راجر میچل دیگر فیلم‌هایی هستند که در فستیوال لندن پخش می‌شوند.

روی هم رفته ۲۸ فیلم در این فستیوال پیش‌نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند و سه فیلم هم که بازیابی و ترمیم شده‌اند برای نخستین بار روی پرده‌ها می‌روند. در مجموع ۲۹ فیلم نخستین نمایش اروپایی خود را تجربه می‌کنند و ۱۵۵ فیلم برای نخستین بار در بریتانیا روی پرده می‌روند.

در خارج از بخش رقابتی، از فیلم‌های مهمی که پخش می‌شوند می‌توان به «سیبرگ» ساخته بندیکت اندروز با نقش‌آفرینی کریستن استوارت و «در انتظار بربرها» ساخته سیرو گوئرا اشاره کرد که هر دو برای نخستین بار در بریتانیا به نمایش درمی‌آیند.

در فهرست فیلم‌های جشنواره لندن «زخم‌ها» ساخته بابک انوری که دربخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن پذیرفته شده بود و درامی ترسناک معمایی است که در آمریکا توسط کارگردان ایرانی/انگلیسی بابک انوری ساخته شده، در بخش ویژه نمایش داده می‌شود.

مستند سینمایی «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی درباره کوتادی ۲۸ مرداد ۳۲ محصول مشترک ایران/انگلستان/آمریکا نیز در بخش رقابتی مستند به نمایش در خواهد آمد. تقی امیرانی مستندساز ایرانی مقیم انگلستان در این فیلم به نقش آمریکا و انگلستان در کودتای ۱۳۳۲ پرداخته است.

روی هم رفته در فستیوال لندن ۲۲۹ فیلم سینمایی و ۱۱۶ فیلم کوتاه از ۷۸ کشور به نمایش درمی‌آیند و ۴۰ درصد از فیلم‌ها به کارگردان یا کارگردانی مشترک زنان ساخته شده‌اند که نسبت به ۳۸ درصد سال قبل پیشرفت داشته است.

این فستیوال بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب هر سال دارد و شصت‌وسومین دوره آن از ۲ تا۱۳ اکتبر (۱۰ تا ۲۱ مهر) برگزار می‌شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =