۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
توسعه البرز در پرتوی نگاه دولت

ایرنا نوشت: استان البرز در هفته گرامیداشت دولت شاهد به بار نشستن ده ها طرح و پروژه عمرانی ، تولیدی صنعتی ، فرهنگی ، خدماتی و آموزشی بود.

 دولت تدبیر و امید  با بهره برداری از ۴۴۲ پروژه با اعتبار ۲ هزار و۳۳۳ میلیارد تومان در استان البرز کارنامه درخشانی در هفته گرامیداشت شهدای  دولت  ارائه کرد ، طرح و پروژه هایی که صدها خانوار از مزایای آنها بهره مند شدند و برای سه هزار و ۶۸۳ نفر اشتغالزایی ایجاد کردند.

در آیین های بهره برداری از این طرح ها  تعدادی از مسئولان کشوری از جمله وزیر نیرو  حضور داشتند ضمن آنکه استاندار البرز به همراه مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی پس از غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده آنان به افتتاح پروژه ها پرداختند.

در هفته گرامیداشت شهدای دولت، خدمات و دستاوردهای دولتمردان برای مردم تشریح و اطلاع رسانی شد.

هدیه دولت به ساوجبلاغی ها ۱۲۹ پروژه عمرانی

سفر اول کاروان " تدبیر و امید" به شهرستان ساوجبلاغ با راه اندازی مرکز پایش و کنترل برخط کیفیت آب رودخانه های کرج و شاهرود طالقان با حضور وزیر نیرو صورت گرفت.

شهرستان ساوجبلاغ که با آماده سازی ۱۲۹ پروژه عمرانی، زیربنایی، تولیدی، خدماتی و آموزشی به استقبال هفته دولت رفته بود اکنون به برکت بهره برداری از این طرح ها درهفته گرامیداشت دولت  زمینه اشتغال برای ۴۹۹ نفر فراهم شده است.

مخازن ذخیره آب  ۱۰ هزار متر مکعبی فازهفت شهر جدید هشتگرد، تجمیع مخازن آبفای روستایی برای ۲۰ روستای دهستان سعید آباد، کلنگ احداث پست ۴۰۰ کیلو واتی برق یک واحد صنعتی و آموزشی ازجمله طرح‌های است که در اولین روز از گرامیداشت هفته دولت در ساوجبلاغ به بهره برداری رسید.

استقبال نظرآباد از هفته گرامیداشت دولت با ۵۶ پروژه

دومین روز از هفته دولت شهرستان نظرآباد با ۵۶ پروژه آماده بهره داری میزبان دولتمردان شد.

از مجموع این ۵۶ پروژه، ۴۰پروژه مربوط به بخش دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی بوده که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال برای ۱۷۵ نفر دراین شهرستان فراهم می شود.

برای بهره برداری از این پروژه ها ۲ هزار و ۲۹۴میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آسفالت راه روستایی، احداث شبکه برق و نصب مبدل ، زمین چمن مصنوعی ،خط انتقال توزیع نظرآباد به شهرک مصطفی آباد و جدول گذاری از جمله پروژههای آماده شده برای بهره برداری در شهرستان نظرآباد  است.

اما استاندار البرز درآیین افتتاح پروژه های شهرستان نظرآباد از نگاه ویژه دولت به این استان خبرداد و گفت:  هیچ یک از مطالبات این استان طی ۹ ماه گذشته در سطح ملی بی پاسخ نمانده است.

کاروان " تدبیر وا مید" در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت میهمان کرجی ها شد

مسوولان شهرستان کرج با آماده سازی ۶۰ پروژه در بخش های درمانی، خدماتی، اقتصادی و مدیریت شهری با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم به استقبال هفته گرامیداشت دولت رفتند.

 این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵ میلیارد تومان از سرفصل اعتبار ملی، استانی و سایر منابع، آماده افتتاح شده است.

از این تعداد، هشت پروژه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان، در بخش خصوصی و ۳۱۵ میلیارد تومان نیز در بخش دولتی، مورد بهره برداری قرارگرفت که برای رونق تولید به ایجاد ۵۴۸ فرصت شغلی جدید منتهی شد.
بر افتتاح این پروژه ها برنامه افتتاح ساختمان کلینیک و دانشکده دندانپزشکی، پروژه شهری تقاطع غیرهمسطح باغستان، کلنگ زنی پروژه پست برق چهارصد دستگاه، مدرسه خیرساز دکتر طایفی، زمین چمن آدران، راه روستایی مورود، ساختمان چندمنظوره شهرداری آسارا، جایگاه عرضه سوخت  ، کتابخانه عمومی بخش آسارا و داروخانه از جمله طرح های مهمی است که بهره برداری و تقدیم مردم شریف و شهید پرور شهرستان کرج  شد.

هدیه دولت به شهرستان صنعتی اشتهارد 

امروز استان البرز  با دارا بودن بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، نقشی که تاکنون خود را به خوبی نشان داده است.

در دوران فعالیت دولت " تدبیر و امید"  در البرز رشد ۳۵ درصدی در تعداد طرح های صنعتی در حال اجرا، رشد ۸۰ درصدی در تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی، افزایش ۵۰ درصدی در سرمایه گذاری های محقق شده را داشته ایم.

دراین مدت شاهد رشد ۱۴۹ درصدی در ایجاد اشتغال مربوط به بخش صنعت بوده ایم و همچنین حضور بیش از ۲۴ هیات سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع غذایی، قطعات خودرو، نانو تکنولوژی، پله برقی، تجهیزات پزشکی و پنل های خورشیدی، منجر به کسب رتبه ۲ کشوری در جذب سرمایه گذاری خارجی حوزه صنعت پس از آغاز مذاکرات هسته ای شده است.

رشد ۳۰ برابری در تعداد جواز تاسیس های صادره سرمایه گذاری خارجی درحوزه صنعت و تحقق بیش از ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت البرز نوید کیفی شدن هرچه بیشتر چرخه اقتصادی را می دهد بنابراین در چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت کاروان " تدبیرو امید" به شهرستان صنعتی استان البرز (اشتهارد ) با دو هزار واحد صنعتی رفت تا بهره برداری از پروژه های این شهرستان صنعتی ریل گذاری های توسعه اقتصادی را در البرز گسترش دهد.

چهارمین روز از هفته دولت ۱۳۰ پروژه بخش خصوصی و دولتی در شهرستان اشتهارد استان البرز به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

 ۹۸ درصد این پروژه ها توسط بخش خصوصی رقم خورده که برای راه اندازی و آغاز عملیات اجرایی آنها بیش از ۵۱۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد، ساختمان گمرک ، واحد تولیدی پاکت های چند لایه، گازرسانی روستای گنگ قشلاق، تامین آب روستایی فردآباد و طرح آب رسانی روستای جعفر آباد از جمله پروژه هایی است که در چهارمین روز از هفته دولت با حضور استاندار البرز و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان اشتهارد بهره بهرداری و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

درکنار پروژه های افتتاح شده درشهرستان اشتهارد عملیات احداث نخستین بیمارستان«یون درمانی» کشور و غرب آسیا  با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در البرز آغاز شد.

این بیمارستان توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کرج مرکز استان البرز احداث می شود که با راه اندازی آن ایران در ردیف ۶ کشور دارنده چنین مراکز درمانی قرار می گیرد.

بیمارستان «یون درمانی» برای درمان بیماران سرطانی کاربرد دارد که کشور اتریش که در این پروژه با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند.

ظرفیت های طبیعی البرز فرصتی برای تبدیل آن به قطب گردشگری

 وجود زیبایی های کم نظیر، شرایط اقلیمی ممتاز، منابع آبی منحصر بفرد، رونق صنعت و خاک حاصلخیزش برجستگی های استان البرز است و ظرفیت های ارزشمندی در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد که باید از این پتانسیل به خوبی استفاده شود

طبیعت بکر و رودخانه های پرآب ساوجبلاغ و تک تک روستاها و تپه‌های تاریخی این شهرستان که بیش از  هفت هزار سال قدمت دارد و یا شهرستان اشتهارد با دشت های بی نظیر که بهترین موقعیت را برای رصد ستارگان داراست که باید به گردشگران معرفی شوند از جمله ظرفیت های گردشگری استان البرز به شمار می رود که این دسته از ظرفیت ها ازدید دولتمردان و استاندار غافل نماند و در پنجمین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور در شمالی ترین شهرستان استان البرز (طالقان) به افتتاح پروژه های این شهرستان برای رونق صنعت گردشگری پرداخته شد.

طالقان شهرستان طبیعی و بکر استان البرز با ۴۴ پروژه به استقبال هفته دولت رفته و از مجموع این تعداد پروژه یکی از پروژه ها مربوط به هتل اقامتی چهار ستاره است.

کلنگ زنی مجموعه گیاهان دارویی با توجه به وجود ۷۵ گونه گیاهی در طالقان ، افتتاح تصفیه خانه روستای دمبلید که در بخش مرکزی است حدود ۲۵۰مترمکمعب ظرفیت دارد و پارک جنگلی چالان از جمله پروژه های شهرستان طالقان است که برای استقبال از هفته دولت اماده شده است.

فردیس مقصد کاروان " تدبیر و امید" در استان البرز

روز ششم  هفته گرامیداشت دولت در البرز به  افتتاح پروژه های عمرانی  شهرستان فردیس  اختصاص داشت که  با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار البرز، بهره برداری از ۱۷ پروژه عمرانی و فرهنگی در شهرستان فردیس انجام شد..

برای بهره برداری از این پروژه ها  ۲ هزار میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که با گشایش  آنها زمینه اشتغال  ۴۰۶ نفر فراهم شد.

 پروژه های فردیس  شامل یک  مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی معلولان،  ۶ سالن مجهز  سینمایی اکومال، کارخانه آرد سیمین دشت، خروجی پست برق نگارستان، شبکه برق ۲۲۰ ولت  شهرک صنعتی داشلیجه، بهینه سازی شبکه برق فشار ضعیف فرخ آباد، رینگ خط و تامین برق اکومال، زیرسازی آسفالت خیابان ، ایجاد پیاده راه ،  مسیر ورزش تندرستی ، مسیر دوچرخه سواری  و المان شهدای گمنام شهرک سپاه است.

 با افتتاح  پردیس سینمایی اکومال فردیس دارای ۶ سالن سینمایی با گنجایش ۹۱۷ نفر و با اعتبار ۵۰۰ میلیاردتومان توسط بخش خصوصی  تعداد سینماهای استان البرز به چهار باب رسید .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =