بهمن فرمان‌آرا: فیلمفارسی‌ها به برخی آثار امروز سینما شرف دارند

بهمن فرمان‌آرا معتقد است سینمای ایران به سمت ابتذال پیش می‌رود و سینماداران نقش مهمی در افت سلیقه مردم دارند. او همچنین برای این سخن خود به تقسیم غیرعادلانه سانس‌های یک پردیس سینمایی بین دو فیلم «هزارپا» و «دلم می‌خواد» اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و یکمین جشن سینمای ایران (خانه سینما)، در حالی عصر روز گذشته (جمعه هشتم شهریور) به کار خود پایان داد که سخنان اهالی سینما در این مراسم، حسابی سر و صدا کرد.

یکی از چهره‌هایی که سخنانش در بین اهالی سینما دست به‌دست شد، بهمن فرمان‌آرا، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران بود. او که برای اهدای تندیس بهترین کارگردانی روی صحنه حضور پیدا کرده بود، در سخنانی گفت: «به نظرم هر کمکی به سینمای مملکت ما شود، ضروری و لازم است. چون به سرعت به سمت ابتذال پیش رفته است و حتی فیلمفارسی به برخی از فیلم‌های حال حاضر شرف دارد. سینماداران که بخش مهمی از درآمد را دارند اسباب سلیقه شده‌اند و مشخص می‌کنند چه چیزی اکران شود یا نشود، به عنوان مثال یک سینمایی بود که ۲۴ سانس داشت و در ۲۳ سانس «هزارپا» را نشان می‌داد و یک سانس صبح، فیلم‌ «دلم می خواد» من را نمایش می داد.»

در این ‌باره همچنین بخوانید: 

عکسی غم‌انگیز/ همه درگذشتگان یک سال سینمای ایران

شوخی سینمایی احسان کرمی با شهردار تهران/ عکس

از حضور غافلگیرکننده فردوسی‌پور تا زنده شدن یاد مهران مدیری

۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    2 0
    منم صد در صد موافقم. اگر از بعضی صحنه های بیمورد مخاطب جلب کن آن صرف نظر کنیم محتوای خیلی از فیلمفارسی ها فرهنگ ساز بودند.