نگذاشتند "احمد واعظی" در دفتر تبلیغات قم سخنرانی کند

روز پنجشنبه در همایش مبلغان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از سخنرانی آقای احمد واعظی، ریاست این دفتر جلوگیری کردند.

فرید مدرسی: پس از اندک زمانی، خبر آن با شادمانی، در کانال‌های خبری هواداران این اتفاق که هماهنگ هستند، منتشر شد. در مخابره خبر نیز آنچه رخ داد، آنان را ارضا نکرد و سخنانی بر سخنان طلبه معترض افزودند تا نایره اختلاف شعله‌ورتر شود. این طلبه گفته بود: "آقای واعظی چه سنخیتی با جریان انقلابی و مبارزه با فساد دارید؟! چرا امروز می‌خواهید از جریانات انقلابی و آقای رئیسی کسب آبرو کنید؟! امروز این همه طلبه دغدغه‌مند و انقلابی نیامده‌اند با حرفهای شما اتلاف وقت کنند. آقای واعظی بروید کنار بگذارید، آقای رئیسی ادامه دهند..."
 این اتفاق و ساختن دوقطبی دیگرِ رسانه‌ای-سیاسی کمتر از یک روز پس از مخابره تصویر لبخند آقایان لاریجانی/یزدی در صحن شورای نگهبان رخ داد؛ یعنی تا اندکی دو قطبی هفته‌های گذشته رو به سردی و ضعف رفت، دو قطبی دیگر آفریدند تا قم خالی از دوقطبیِ کاذب نماند. این دو قطبی‌ها تنها راه حیات اقلیتی است که صفرهایی هستند که نیاز به اعداد صحیح دارند و هر روز با نزدیکی به شخصیتی، حمله به شخصیتی دیگر را آغاز می‌کنند. سال‌ها برخی از دومینوهایِ اختلافی‌افکنی، بهره می‌برند که گاهی آغازگران این دومینو، خود در این چرخه "تخریب-وحشت" افتاده و از مسیر خارج و قربانیِ خودساخته شده‌اند.
 آمران و مبدعان این دو قطبی‌های کاذب، نه دیروزی‌ها هستند و نه با چهره‌های اصیل انقلابی کنونی حوزه روابط تشکیلاتی دارند، بلکه حاشیه‌ای هستند که می‌خواهند متن شوند؛ آن هم در حاشیه‌ترین حاشیه‌ها. چون در رقابت حوزوی و مدیریتی، سطح و اعتبار لازم را ندارند، پس نیازمند تغذیه از اشخاص و جریان‌ها و تظاهر به هواداری آنان هستند و این اشخاص و جریان‌ها تنها به دلیل نگرانی از جیغ بنفش این جماعت، سکوت می‌کنند و حاضر نیستند اعلان کنند که رابطه‌ای با آنان ندارند.
 شاهد طرفداری و تغذیه این جماعت از تقابل دوگانه و دوقطبی‌هایی پروژه‌ای، این است که گاهی مراجع عالی‌رتبه قم را به مرزبندی با نظام متهم و خلاف منافع نظام عمل کردند، همچنین نظام را برابر برخی بزرگان به تصویر کشاندند و بزرگان دینی را تضعیف نمودند و امروز هم به سراغ منصوبان رهبر معظم انقلاب آمدند تا آنان را از دیگر منصوبان جدا کنند و آتش دوقطبی را میان منصوبانِ نظام بیفروزند. اینگونه است که در مسئله اخیر میان آقایان یزدی و لاریجانی نیز به‌رغم اعتراض‌های مکرر جامعه مدرسین و ریاست محترم آن و حتی دیگر اعضای ارشد این نهاد همچون آقای احمد خاتمی، حاضر به حذف متن سخنرانی آقای یزدی از کانال‌های ارگانی خود نشدند و به صراحت گفتند: "انتشار آن به نفع جریان انقلابی است"!
64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =