جانسون: به هیچ عنوان تاخیر یا تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا نداریم

خبرگزاری صداوسیما از لندن نوشت: نخست وزیر انگلیس با تاکید بر عزمش برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر (نهم آبان) بدون اما و اگر اعلام کرد هیچ شرایطی را برای تاخیر یا تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا نمی‌پذیرد.

بوریس جانسون دقایقی پیش و در آستانه نشست نمایندگان مجلس انگلیس پیش از تعلق پنج هفته‌ای آن، برابر ساختنمان نخست وزیری حاضر شد و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی که به طور زنده سخنرانی اش را در شبکه‌های این کشور پخش می‌کردند از نمایندگان مجلس خواست به جای توجه به طرح‌هایی که موجب تاخیر یا تمدید مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپاست به او در خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر کمک کنند.

وی خطاب به نمایندگان مخالف خود گفت اگر دنبال تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا هستید بدانید شخصا تحت هیچ شرایطی تمدید یا تاخیر را نمی‌پذیرم و تا ۳۱ اکتبر (پایان مهلت تمدید شده اتحادیه اروپا برای انگلیس از این اتحادیه) بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه درپی برگزاری انتخابات زودهنگام نیست افزود مذاکراتش با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی پیشرفت کرده است.
(این در حالی است که هیچ گزارشی از عقب نشینی سران اتحادیه اروپا در برابر خواست لندن منتشر نشده است)
جانسون چندمین بار در هفته‌های اخیر اعلام کرد اگر به توافق مطلوب با اتحادیه اروپا نرسیم بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهیم کرد.
نخست وزیر انگلیس در حالی بر موضعش مبنی بر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پافشاری می‌کند که نمایندگان مجلس با رویکرد او در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالفند و اعلام کردند فردا و در نشست اعضای پارلمان تلاش می‌کنند با تصویب طرحی جلوی او را برای عملی کردن این تصمیم بگیرند.
رسانه‌های انگلیس اعلام کردند بوریس جانسون پیش از این سخنرانی، هم حزبی‌های مخالف رویکردش را به اخراج تهدید کرد.
23231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =