پاسخ صریح روحانی به منتقدان دولت: هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم /اصول سیاست ها را رهبری تعیین می‌کنند

روحانی گفت: ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم و نخواهیم داشت در هیچ مقطعی در یک سال اخیر هیچ زمانی نبوده است، حالا پیشنهادی از طرف خیلی ها مطرح بود اما ما هیچ وقت پاسخی ندادیم.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری، گریزی به هجمه های این روزها به دولت به بهانه اظهاراتش درباره مذاکره زد و گفت: ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم و نخواهیم داشت در هیچ مقطعی در یک سال اخیر هیچ زمانی نبوده است، حالا پیشنهادی از طرف خیلی ها مطرح بود اما ما هیچ وقت پاسخی ندادیم.

روحانی افزود:ما گفتیم که قبلا آمریکا در ۵+۱ با ما حرف می زد و در مورد مسائل هسسته ای بحث می کردیم اگر آمریکا تمام تحریم خود را بردارد و حالا یا به برجام برگردد یا برنگردد آنچه برای ما مهم است تحریم است، در این صورت امکان پذیر است که آمریکا در جلسه ۵+۱ حضور پیدا کند اما این مشروط به آن است همه تحریم ها را بردارد. 

وی گفت: ما نمی توانیم این حرف ها را در هر جلسه ای باز کنیم. ما منظورمان مذاکره دوجانبه نیست، ما می گوییم که همه تحریم ها برداشته شود. حرف ما کاملا واضح است که ما در این کشور اصول سیاست هایمان را رهبری تعیین می کنند، همه ما مسیر واحدی را طی میکنیم و بنابراین آنچه دشمنان فکر می کنند در داخل ایران تفرقه میان این دسته و آن دسته است. در مسائل ملی تفرقه ای وجود ندارد و انشاءاله نخواهد داشت.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =