۲۲ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
دلار به صعود ادامه داد

ایسنا نوشت:ارزش دلار در برابر همتایان خود مجددا تقویت شد.

دلار به لطف عملکرد ضعیف رقبای اروپایی خود موفق شد روز خوبی را پشت سر بگذارد و به مسیر صعودی هفته گذشته خود ادامه دهد.

با وجود درگیر بودن آمریکا در یک جنگ تجاری گسترده با چین، به لطف نزدیک شدن به موعد برگزیت و به توافق نرسیدن انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر یک راه مورد توافق چگونگی خروج، ارزهای اروپایی در موضع کاملا ضعیف‌تری نسبت به دلار قرار گرفتند.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارزی، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱.۲۰۳ دلار رسید تا زیان پوند در برابر دلار طی دو روز نخست معاملات این هفته به ۱.۱ درصد برسد. پوند اکنون فقط اندکی با پایین ترین سطح دو سال اخیر خود یعنی ۱.۲۰۱۵ دلار فاصله دارد. ارزش پوند پس از آن رو به کاهش رفت که بوریس جانسون - نخست وزیر انگلیس - اعضای مجلس این کشور را تهدید کرد که در صورت سنگ اندازی در مسیر برگزیت، پارلمان را منحل و انتخابات مجدد برگزار خواهد کرد.

نگرانی از چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث متزلزل شدن ارز واحد اروپایی نیز شده است؛ به گونه ای که هر یورو به ۱.۰۹۳۶ دلار رسید. از سوی دیگر میزان تولیدات کارخانه‌های انگلیسی در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح خود در طول هفت سال اخیر رسید.

هیرویوکو یونو ، استراتژیست ارشد موسسه " میزوهو سکیوریتیز" گفت: مشکلات خیلی زیادی در جهان داریم. از جنگ تجاری آمریکا و چین گرفته تا برگزیت. هیچ کس واقعا فکر نمی کند که چین و آمریکا تمام اختلافاتشان را کنار بگذارند اما تا زمانی که اقتصاد آمریکا جلو برود، بازارها امیدوار باقی خواهند ماند.

در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۱.۵۳۲ درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح سه سال اخیر خود فاصله گرفت. بازدهی اوراق قرضه دو ساله دولتی آلمان به منفی ۰.۹۶۴ درصد کاهش پیدا کرد.

امروز همچنین هر دلار به ازای ۷.۱۸۱۳ یوان چین، ۱۰۶.۳۱۹۱ ین ژاپن و ۱.۳۳۴۳ دلار کانادا معامله شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =