۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
رویابافی با همسر و راهکارهای زوج درمانی

.

رویابافی با همسر یک روش پیشگیری برای مشاوره طلاق و یک تکنیک در مشاوره ازدواج و بهیود زندگی می باشد.

رویابافی همراه با یکدیگر و به عنوان یک زوج می تواند یکی از مکالماتی باشد که سبب رشد زوجین می شود. رویابافی در مورد خانواده آینده شما، تغییر کار در آینده، خانه آینده یا هر چیز دیگری، حتی می تواند به شما کمک کند تا یک مقداری از استرس های موجود را از بین ببرید.

 رویابافی همراه با یکدیگر یک مورد مناسبی می باشد که باید همین الان انجام بدهید. ما از چند سال قبل برای مسافرت به شمال برنامه ریزی می کنیم و دلایل بسیار مناسبی برای آن داریم.

تنها کاری که باید انجام بدهیم عبارت از پس انداز مقداری پول برای داشتن یک دوره گذر می باشد.  

آخرین باری که به عنوان یک زوج و همراه با یکدیگر رویابافی کرده اید، چه زمانی بوده است؟

رویابافی و حتی برنامه ریزی برای موارد خاص و مربوط به حرکت ما، به دلیل اینکه هدف را قابل باور می کند، منجر به کاهش استرس ما می شود.

ما به دلیل داشتن کودک نوپا و بچه، حتی می توانیم در مورد رانندگی در طول شب یا در طول روز صحبت کنیم.

رویابافی همراه با یکدیگر در مورد اهداف مشترک منجر به ایجاد خنده بر روی لب های ما می شود و ما به یک سطح جدیدی از مکالمه دست پیدا خواهیم کرد.  

رویابافی موردی می باشد که ما می توانیم در مورد آن هیجان زده شویم، صحبت کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

از طریق رویابافی همراه با یکدیگر، مکالمات و ارتباطات ما بهبود خواهند یافت و یک سری موارد جدیدی را در رابطه ازدواجی ما ایجاد خواهد کرد.

 همچنین رویابافی با همسر یا شوهرتان می تواند تاثیرات مشابهی بر روی رابطه ازدواجی شما داشته باشد.

در این مقاله ما شما را ترغیب می کنیم در زمان بعدی که با همسرتان مکالمه دارید و یک زمانی را در کنار یکدیگر هستید، شروع به رویابافی کنید.

رویای بزرگی داشته باشید!

زمانی که دو زوج همراه با یکدیگر رویابافی می کنند، هر دو نفر قدم های بزرگی را برای یکی شدن بر می دارند. همچنین رویابافی همراه با یکدیگر یک روش مناسبی برای رشد کردن و ارتباط برقرار کردن با همسرتان می باشد. رویابافی نباید فقط به سال جدید محدود شود! رویابافی باید در مورد ازدواج و آینده هم باشد.

توصیه های مشاورانه برای بهبود رابطه زوجین از طریق رویابافی با همسر

 ۷ توصیه بیان شده در زیر به شما کمک خواهند کرد تا به عنوان زوجین ازدواج کرده، همراه با یکدیگر رویابافی کنید:

۱. رویابافی صرف باعث نخواهد شد که به اهدافتان برسید، شما برای دستیابی به رویای خودتان در واقعیت، به یک برنامه ریزی نیاز دارید. بدون داشتن برنامه ریزی، تبدیل رویا به واقعیت مشکل خواهد بود.

۲. برنامه های خودتان را بنویسید. با نوشتن برنامه های خودتان همراه با یکدیگر، شناخت بهتری به دست خواهید آورد و تفکرات خودتان را تجسم خواهید کرد.

۳. به رویاهای همدیگر گوش دهید، و نقشه همدیگر را بخوانید.

۴. ارتباط برقرار کنید، بعد از آن در مورد رویاها و برنامه یکدیگر بحث کنید.

۵. برای رویاهای خودتان یک برنامه مشترکی را طراحی کنید. سعی کنید که رویاهای موجود واضح و مشخص باشند و در صورت امکان از تصاویر استفاده کنید.

۶. برنامه مربوط به رویاهای خودتان را اجرا کنید. بدون اجرای برنامه، رویاهای شما نمی توانند به واقعیت تبدیل شوند.

۷. به صورت دوره ای برنامه خودتان را ارزیابی کنید تا پیشرفت خودتان را ملاحظه کنید و در صورت نیاز یک سری اصلاحاتی انجام بدهید.

مثال های مربوط به ایده ها یا روش های رویابافی همراه با یکدیگر عبارت از کارهای مالی شما، کشور و / یا خانه آینده، برنامه ها یا نقشه های تجاری، شغل ها، مکان های زندگی یا سفر و غیره می باشند.

به منظور اینکه رویاهای شما به واقعیت تبدیل شوند، باید یک سری اقداماتی را انجام بدهید. رویابافی همراه با همسرتان را همین امروز شروع کنید.

هلن کلر[۱] معتقد است که "ما به تنهایی کار محدودی را می توانیم انجام بدهیم، ولی همراه با یکدیگر می توانیم کارهای زیادی را انجام بدهیم."

الان نوبت شما است:

شما و همسرتان چه رویاهای کوچک و یا حتی بزرگی دارید که به عنوان یک زوج باید امروز در مورد آن رویابافی کنید؟

میتوانید از طریق مشاوره تلفنی با برترین مراکز و روانشناسان ایران در ارتباط باشید.

منبع: مرکز مشاوره مشاورانه

2121

 

[۱] Hellen Keller

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296357