شرکتهای دانش بنیان ملزم به دریافت گواهینامه انطباق از سازمان استاندارد هستند

رییس سازمان استاندارد ایران در جلسه شورای استاندارد لرستان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات محصول نیازمند دریافت گواهینامه انطباق استاندارد هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،نیره پیروز بخت در این رابطه در خرم آباد  گفت: متأسفانه با کمبود شدید امکانات روبه‌رو هستیم و قادر به تأمین و تجهیز آزمایشگاه‌های استاندارد نبوده‌ایم و تمایل داریم که از طریق آزمایشگاه مرکزی و پژوهشگاه‌های منطقه‌ای، برخی آزمایشگاه‌های فاقد امکانات در  استان‌ها را حمایت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه مطالبه‌گری مردم افزایش یافته است بهمین دلیل بایستی امنیت لازم در خصوص رعایت استانداردسازی‌های محصولات و کالاها را برای شهروندان فراهم کنیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت و صادرات محصول نیازمند تائیدیه استاندارد هستند

 رییس سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به شرکتهای دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت و  صادرات محصول نیازمند تائیدیه استاندارد هستند و در این زمینه تاکنون ۳۰ محصول شرکت، گواهینامه انطباق را از سازمان گرفته‌اند.

وی  در ادامه تصریح کرد: چرخش مالی محصولات حلال در سال ۲۰۱۷ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار بوده که حدود ۷۰۰ میلیارد دلار آن برای صنایع غذایی است.

خانم پیروزبخت با تاکید بر تقویت و توسعه نظام استاندارد در کشور اظهار داشت: این مهم  از رویکردها و برنامه‌های پیش‌رو سازمان ملی استاندارد است و کارشناسان سازمان به عنوان ضابطین قضائی معرفی و در این راستا شرح وظایفی نیز برای کارکنان بیان شده است و در حوزه استانداردسازی شرح وظایف در حال فعالیت هستند. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =