صرفه جویی ۸۵ میلیون لیتر بنزین موتور در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان اردبیل گفت: مصرف CNG درمنطقه اردبیل درپنج ماه گذشته امسال به میزان ۸۵ میلیون ۲۶۰ هزار متر مکعب بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سید حجت مدنی در مورد مصرف گاز طبیعی بیان کرد: میزان مصرف CNG درپنج ماه گذشته سال ۹۸ به مقدار ۸۵ میلیون  و ۲۶۰ هزارمتر مکعب می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۸۸ میلیون ۵۷۰ هزارمتر مکعب به مقدار  ۳.۸ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد مصرف CNG درمرداد ماه ، افزود: مصرف CNG در این ماه نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به مقدار یک درصد افزایش داشته است. برهمین مبنا از بابت تجهیزات نصب شده در جایگاه جدید الاحداث نعمانی ۲ واقع در ناحیه مشگین شهر با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب در ساعت بالاترین میزان فروش را در میان همه جایگاههای CNG منطقه در مرداد ماه داشته است.

مدنی اظهار داشت: از بابت مصرف CNG در چهار ماه نخست سال ۹۸ مقدار۶۷ میلیون لیتر بنزین موتور در منطقه اردبیل صرفه جویی شده است.

در این میان CNG یا گاز طبیعی فشرده شده به عنوان سوخت پاک و کم خطر جایگزین مناسبی برای بنزین، گازوئیل و گاز مایع به حساب می‌آید که در مقایسه با آنها آلودگی کمتری دارد و اهمیت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برای کلان شهرها در شش ماهه دوم سال بیشتر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =