روایت وزیر دفاع از مواضع ایران در کنفرانس امنیتی مسکو/ امیر نعمتی: مرزها را با پهپادها و بالون‌های بومی شبانه‌روزی رصد می‌کنیم

وزیر دفاع با بیان اینکه در وزرات دفاع نگاه یک بعدی نداریم و سعی کرده‌ایم همه مولفه‌های تولید امنیت و قدرت را به صورت هماهنگ توسعه دهیم، گفت: از جنبه نگاه «قدرت ساز» به وزارت دفاع، مهمترین اولویت، منابع و سرمایه های انسانی ارزشمند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا.. الحسین(ع)  با اشاره به جایگاه حساس وزرات دفاع اظهار داشت: کارشناسان و خبرگان،  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را از منظرهای متفاوت صنعتی، دفاعی، خدماتی، مهندسی، سیاسی و دیپلماسی،حقوقی ، علمی و فناورانه و ... نگاه و مورد ارزیابی قرار می دهند.  

وی با اشاره به بیان و اعلام قدرت ملی از منظر دیپلماسی دفاعی، گفت: ما بارها مواضع شفاف دفاعی خود را به گوش جهانیان رسانده و در کنفرانس امنیتی اخیر مسکو که با حضور بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار شد با صدای رسا اعلام کردیم همانطور که مولا و مقتدایمان حضرت سید الشهدا( ع) به ما "هیهات من الذله"  را آموخت؛ هرگز زیر بار زور و ذلت نخواهیم رفت و برای دفاع از حق حیاتی ملت شریف ایران اسلامی لحظه ای عقب نخواهیم نشست و از  تمامی  ابزارهای  مشروع خود با قدرت استفاده خواهیم کرد.

وزیر دفاع در بیان مصداقی دیگر از فعالیت های وزارت دفاع با اشاره به خانواده بزرگ نیروهای مسلح، گفت: ما در حوزه خدماتی افتخار داریم که به بیش از  ۵ میلیون نفر از خانواده های بزرگ نیروهای مسلح در کشور خدمات درمانی و معیشتی و ... ارائه می کنیم و همواره به این خدمت رسانی خود می بالیم.

وی با بیان اینکه ما در وزرات دفاع نگاه یک بعدی نداریم و سعی نموده ایم همه مولفه های تولید امنیت و قدرت را به صورت هماهنگ توسعه دهیم، تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  یک مجموعه قدرت ساز برای نظام اسلامی است که در مسیر پیشرفت و تعالی هر روز پنجره جدیدی از نوآوری های دفاعی را برای نیروهای مسلح آماده کنیم که در پرتو آن نیروهای مسلح توانسته اند امنیت با ثبات و مستحکمی را برای کشور به ارمغان آورند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه هر یک از مولفه های قدرت دفاعی دارای اولویت های مهمی است، گفت: از جنبه نگاه "قدرت ساز" به وزارت دفاع، مهمترین اولویت، منابع و سرمایه های انسانی ارزشمند هستند که تمامی پیشرفت ها، خلاقیت و موفقیت و تولید قدرت بازدارنگی فعال نیز مرهون مجاهدت های این عزیزان است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز دشمنان سرمایه های انسانی ما را به عنوان هسته اصلی پیشرفت و تعالی مورد هجوم و شبیخون سنگین قرار داده اند گفت: تمامی مسئولان و مدیران وزارت دفاع به خصوص سازمان عقیدتی سیاسی در عرصه صیانت از کارکنان متخصص و متعهد وزارت دفاع و ارتقاء معنویت و بصیرت افزایی نقش حساسی را عهده دارند.

امیر حاتمی با بیان اینکه نگاه ما به منابع انسانی بایستی نگاهی راهبردی باشد گفت:  تمامی عناصر وزارت دفاع باید با هم‌افزایی، تشریک مساعی، همفکری و اتحاد برادرانه برای ساختن لشکر قدرتمند و پا در رکاب حضرت ولیعصر(عج) و نایب بر حقشان حضرت امام خامنه‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وزیر دفاع در پایان با اشاره به خدمات ۷ ساله رئیس سابق سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع از زحمات حجت الاسلام و المسلمین قندهاری قدرانی و با تبریک این انتصاب به حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقا جان پور رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  برای وی از درگاه خداوند متعال آروزی توفیق و موفقیت روز افزون را در سنگر خطیر و ارزشمند عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خواستار شد.  

مرزها را با تجهیزات الکترونیکی کاملا بومی رصد می‌کنیم

هم‌چینن مهر نوشت: 

امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نزاجا در حاشیه مراسم عزاداری هیئت سیدالشهدا این نیرو گفت: امروز با توجه به اهمیت برقراری امنیت در مرزها نیروی زمینی ارتش در این حوزه راهکارهای مناسبی را ترسیم کرده است، مرزهای ما امروز به صورت کاملاً الکترونیکی پایش می‌شود، امکاناتی مانند دوربین‌های سداد، پهپهادها و بالون‌هایی که در مرزهای غربی و شرقی کشور مستقر شده اند، به ما این امکان را می دهند، که به صورت شبانه روزی مرزها را رصد کنیم.

وی تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش برنامه های آموزش نظامی خود را برابر با نوع تهدیدات منطقه تغییر داد، در حوزه تامین امنیت در مرزها با نصب دوربین های پیشرفته سداد و دیگر تجهیزات کاملاً بومی به صورت شبانه روز تحرکات مرزی رصد می شود.

نعمتی ادامه داد: علاوه بر این موارد، سیستم یکپارچه ای ایجاد کرده ایم که به وسیله آن می توانیم تمامی مرزها را از تهران رصد کنیم.

نعمتی به تمهیدات لازم در خصوص مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ایام اربعین حسینی و مراسم پیاده روی اربعین را در پیش داریم، از حدود ۲۰ روز قبل از شروع ماه محرم اقدامات لازم در حوزه تامین امنیت و برپایی موکب های ارتش انجام شد، امسال برنامه های مطلوبی در موکب های ارتش در مرزهای مختلف کشور را در دستور کار قرار دادیم، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا علاوه بر تامین امنیت، برنامه های رفاهی، بهداشتی و همچنین در حوزه پزشکی نیز به زائران خدمات دهی داشته باشیم.

وی افزود: در بخش هایی که مسئولیت آن برعهده نیروی زمینی ارتش است با برنامه ریزی هایی که انجام شد همه چیز آماده است تا مراسم پیاده روی امسال با شکوه تر از سال های قبل انجام شود.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296780

برچسب‌ها