با گذشت 20 روز از انتشار نامه رئیس​جمهور به نمایندگان، مهدی خورشیدی داماد احمدی​نژاد اعلام کرد که مخاطبان این نامه کسان دیگری بودند نه نمایندگان.

وی می‌گوید داماد احمدی‌نژاد بودن برای او باعث ایجاد فرصت‌ها و بعضا محدودیت‌هایی شده و بر این نکته تاکید دارد که برای احمدی‌نژاد اصل، نظام و انقلاب است و او نسبت به منسوبین خود سخت‌گیری ویژه‌ای دارد.

چکیده مصاحبه وی با ایسنا را می​خوانید:

  • برکناری 14 نفر از مشاوران رییس‌جمهور سیاسی نبود و بنا به تشخیص رییس‌جمهور این امر صورت گرفت. ناکارآمدی این افراد دلیل این امر نبود، آقای رییس‌جمهور درصدد بودند که فکر جدیدی را در شورای مشاوران ایجاد و این شورا را از حالت ایستایی خارج کنند.
  • اکنون رییس‌جمهور حدود 15 مشاور دارد.
  • خطاب نامه اخیر رییس‌جمهور به نمایندگان، نمایندگان مجلس نبودند در واقع خطاب رییس‌جمهور کسان دیگری بودند.
  • در قانون اساسی اختیاراتی برای رییس‌جمهور در نظر گرفته شده است ولی گویی برخی می‌خواهند این اختیارات را کنترل یا محدود کنند که خود این خلاف قانون است و برخی از افراد و نهادها نمی‌توانند با تصمیمات خود، اختیارات رییس‌جمهور را کاهش دهند و یا کم و زیاد کنند. تغییر در قانون اساسی و رفراندوم در آن باید بر اساس دستور مقام معظم رهبری صورت بگیرد.
  • عدم حضور رییس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت یک تصمیم شخصی است و ایشان این تشخیص را داده‌اند که این حضور ثمری ندارد.
  • حدود یک سال دیگر به انتخابات مجلس هشتم باقی مانده و به نظر من ما نباید از حالا فضای کشور را این‌گونه انتخاباتی کنیم؛ چراکه ممکن است به روند فعالیت‌ها در کشور آسیب برساند. از همین حالا نمی‌توان فضای سال آینده را پیش‌بینی کرد ولی رییس‌جمهور در راستای ایجاد وحدت در جریان اصولگرا جلساتی را برگزار کرده‌اند.

/30111

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =