حوادث ایران و جهان در روز شنبه 23 بهمن 1389:

مهار کامل آتش در خطوط لوله انتقال گاز سلفچگان
آتش سوزی ناشی از انفجار در خطوط لوله انتقال گاز در بخش سلفچگان کاملا" مهار شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر عامل شرکت ملی گاز استان قم گفت: با تلاش مهندسان و کارگران، عملیات مهار، تعمیر و بازسازی سه خط انتقال گاز این منطقه تا ساعت 2 بامداد امروز پایان یافت. محمدی افزود: با ترمیم این خطوط، جریان گاز استانهای شمالی و غرب کشور نیز برقرار شد و هم اکنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. خطوط انتقال گاز سلفچگان ساعت 5 و 45 دقیقه دیروز به علت نامشخصی منفجر شد. این حادثه علیرغم ایجاد صدای مهیب و وحشت در بین اهالی روستاها و ساکنان شهرهای اطراف خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

 

بسته شدن راه 150 روستای استان اردبیل
بارش برف در نقاط مختلف استان اردبیل راه 150 روستا را مسدود کرده است. علی صبحی معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری استان اردبیل گفت: هم اکنون تلاش راهداران برای بازگشایی راهها ادامه دارد. روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان اردبیل هم اعلام کرد: همه راههای اصلی و فرعی استان باز است اما شدت بارش باعث ایجاد یخبندان و لغزنده بودن محورهای اردبیل- خلخال- اسالم و اردبیل - مشگین شهر اهر شده است. این اداره کل از رانندگان خواست زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند. پلیس راهور استان اردبیل هم اعلام کرد: از تردد خودرو های فاقد تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ در جاده های استان جلوگیری می شود. براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشترین میزان بارندگی ها در روستای موئیل مشگین شهر به میزان 60 سانتی متر گزارش شده و در مرکز شهرستان ها نیز مشگین شهر و اردبیل به ترتیب با 25 و 22 سانتیمتر شاهد بیشترین میزان بارش برف بوده است. اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز امروز همه مدارس نوبت صبح و بعدازظهر را تا مقطع متوسطه در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، نیر، نمین و سرعین و بخش انگوت تعطیل اعلام کرد. اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم از مردم خواست با توجه به بارش برف و نزدیک شدن حیوانات به حریم مناطق مسکونی تا حد امکان از حیوانات حمایت کنند.

 

 

وقوع پدیده گرد و غبار در قصر شیرین 
گرد و غبار شدید از امروز شهرستان مرزی قصر شیرین را فرا گرفته است. رئیس اداره هواشناسی قصر شیرین گفت به علت گرد و غبار شدید دید افقی در این شهرستان به کمتر از 500 متر رسیده است که باعث اختلالاتی در روند تردد خودرو ها و ساکنان منطقه شده است. چوپانی فر افزود این غبار ناشی از تشکیل یک توده هوای غبار آلود در شمال عراق است که وارد منطقه شده است و به علت نبود باد در منطقه پیش بینی می شود تا 24 ساعت آینده هوای این شهرستان غبار آلود بماند. وی گفت هم اکنون دید افقی 9 هزار و 500 متر با دید افقی در هوای سالم فاصله دارد. شبکه بهداشت و درمان قصر شیرین نیز طی اطلاعیه ای به ساکنان منطقه هشدار داد از منازل خود خارج نشوند و در صورت لزوم از ماسک یا دستمال مرطوب استفاده کنند. ذرات گرد و غبار موجود در هوا برای بیماران قلبی و ریوی، افراد سالخورده و کودکان بسیار خطرناک است.

 

33 درصد تصادفِ منجر به واژگونی خودروها در شبانه روز گذشته
معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور گفت : 33 درصد تصادفات جاده ای در 24 ساعت گذشته منجر به واژگونی وسیله نقلیه شده است. سرهنگ پرویز سیاح البرزی در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: 16 درصد از مجموعه تصادفات در 24 ساعت گذشته نیز برخورد وسایل نقلیه با عابران بوده است. وی در ادامه به بیشترین علت تصادفات جاده ای در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: 26 درصد تصادفات ناشی از بی توجهی به جلو، 18 درصد به علت تخطی از سرعت مطمئنه و 16 درصد ناشی از انحراف به چپ بوده است. سرهنگ البرزی افزود: 40 درصد علت تصادفات جاده ای نیز سایر عوامل گزارش شده است. سرهنگ البرزی همچنین به تصادفات مهم جاده ای در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: ساعت 17 و 15 دقیقه روز گذشته در محور آباده - شیراز در استان فارس یک دستگاه خودروی سواری پیکان با یک دستگاه تریلر ولوو برخورد کرد. وی افزود: در این حادثه سه نفر فوت کردند و علت تصادف نیز ناتوانی در کنترل وسایل نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده پیکان بود.




انفجار در پاکستان با 10 کشته و زخمی
مقامات پاکستانی روز شنبه اعلام کردند بر اثر انفجار در شمال پاکستان دستکم سه نیروی امنیتی و دو غیر نظامی کشته شدند. به گفته مقامات امنیتی هنگامی که نیروهای امنیتی پاکستان در حال انجام عملیات علیه شبه نظامیان در منطقه سوات بودند یک بمب گذار انتحاری کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. به گزارش خبرگزاری کویت از اسلام آباد،بر اثر این انفجار پنج تن از جمله سه نیروی امنیتی پاکستان نیز زخمی شدند.

 

بازداشت 195 پناهجوی غیر قانونی در سواحل تونس
ماموران نیروی دریایی تونس، یکصد و نود و پنج نفر را در سواحل اسفاکس Sfax بازداشت کردند که قصد داشتند به صورت غیر قانونی به ایتالیا مهاجرت کنند. خبرگزاری رسمی تونس روز جمعه اعلام کرد، این عده پنج شنبه شب بازداشت و برای بازجویی و طی روند قضایی لازم به مراکز سرویسهای امنیتی انتقال یافتند. این منبع تصریح کرد، تعدادی از زندانیان فراری تونس نیز در میان این پناهجویان غیر قانونی دیده می شوند. پیشتر نیروهای گشت ساحلی ایتالیا اعلام کرده بودند نزدیک به یکهزار مهاجر غیر قانونی تونسی پنجشنبه شب به جزیره لامپدوسا ایتالیا وارد شده اند که در یکصد و سی و هشت کیلومتری تونس و دویست و پنجاه گیلومتری جزیره سیسیل قرار دارد. به گزارش خبرگزاری شینهوا از تونس، این موج مهاجرتهای غیر قانونی از تونس، وزیر کشور ایتالیا را بر آن داشت تا روز جمعه خواستار کمک اتحادیه اروپا برای مقابله با این معضل شود و در خصوص خطر یک بحران بشری در منطقه مغرب به ویژه تونس و مصر، هشدار دهد.

 

بسته شدن محور مشهد - چناران از امروز 
محور مشهد - چناران به مدت یک ماه بسته می شود. مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به اجرای عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح، این محور از امروز تا بیست و پنجم اسفند از ساعت 6 تا 17 مسدود می شود. رانندگان می توانند با به کارگیری تمهیدات لازم و رعایت کامل نکات ایمنی از کنار گذر استفاده کنند.

 

6 کشته و 4 مصدوم در 2 حادثه رانندگی ، فارس
2 حادثه رانندگی در فارس 6 کشته و 4 مصدوم بر جای گذاشت. مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس اعلام کرد: در حادثه نخست که در محور شیراز - اصفهان بین تریلر و یک سواری پیکان روی داد سه نفر از هفت سرنشین سواری پیکان در دم جان باختند و چهار سرنشین دیگر نیز به شدت مصدوم شدند. مسئول تصادفات قرارگاه پلیس راه استان فارس علت این حادثه را خستگی راننده سواری و ناتوانی وی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد. همچنین بر اثر برخورد اتوبوس ولوو و سواری پژو 405 در محور لار - جهرم هر سه سرنشین خودرو سواری بر اثر شدت جراحات در محل حادثه جان باختند. علت این حادثه حرکت اتوبوس در خلاف جهت جاده اعلام شد.

 

15 نفر در درگیری در شمال کلمبیا کشته شدند 
مقامات کلمبیا روز جمعه از درگیری شورشیان فارک و گروه قاچاق مواد مخدر خبر دادند و اعلام کردند در این درگیری دست کم پانزده نفر کشته شدند. میلتون بناویدس یکی از مقامات محلی کلمبیا در مصاحبه با پایگاه اینترنتی ترانیوز اعلام کرد این درگیری روز پنج شنبه در آرجلیا Argelia واقع در شمال کلمبیا آغاز شد. این مقام افزود مقامات تایید کردند روز پنج شنبه نه نفر و روز جمعه بیش از شش نفر کشته شدند. به گزارش یونایتدپرس از آرجلیا، مقامات محلی کلمبیا افزودند احتمال دارد شمار کشته ها به بیست نفر برسد.

 


2 کشته در حادثه رانندگی محور گناباد - فردوس
سانحه رانندگی در محور گناباد - فردوس 4 کشته و مجروح برجای گذاشت. فرمانده پلیس راه گناباد گفت: در این حادثه که دیشب رخ داد یک دستگاه پیکان با یک موتور سیکلت برخورد کرد که بر اثر آن 2 راکب موتور سیکلت در دم جان باخته و 2 سرنشین پیکان هم مجروح شدند. سرهنگ پریمو انحراف به چپ و بی احتیاطی راننده پیکان را علت این حادثه بیان کرد.
 181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =