درخواست یک امام جمعه برای برخوردبا سگ‌بازی و میمون‌بازی/نقشه پشت لبخند برجامی اروپا/افراد فاسد را به مجلس نفرستیم/نگاهی به خطبه‌های نماز جمعه

صدور فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی با استقبال برخی ائمه جمعه سراسر کشور روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، خطبه های این هفته نماز جمعه های اکثر شهرهای کشور تحت تاثیر صدور فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی بود. در این میان برخی ائمه جمعه گریزی به رفتارهای ناهنجار در سطح جامعه چون شراب خواری و سگ بازی و ..هم زدند.

گام سوم کاهش تعهدات برجام، لبیک گویی به منویات رهبری است

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم  روزهای تاسوعا و عاشورا را ظرفیت عظیمی برای قیام‌های مهم جهان اسلام دانست و گفت: در سال 1357 تاسوعا و عاشورای حسینی بود که راهپیمایی عظیم مردم به‌صورت منظم و تنظیم‌شده در کل کشور انجام شد و منجر به نابودی و اضمحلال رژیم پهلوی شد.

به گزارش تسنیم تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جنس انقلاب اسلامی از جنس حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، تأکید کرد: اهداف امام حسین(ع) همچنان پابرجا بوده و باید به این اهداف لبیک بگوییم و با قلب، گوش و چشم خود دعوت آن حضرت را اجابت کنیم.

سعیدی بیان کرد: در زمان غیبت وظیفه شرعی ما این است که با ولی زمان خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیمان بسته و بر منویات ایشان جامعه عمل بپوشانیم، لبیک یا خامنه‌ای امروز در سرتاسر جهان اسلام فراگیر شده است.

امام‌جمعه قم با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران گام سوم از کاهش تعهدات اتمی را اعلام می‌کند یک لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری است، گام سوم عملاً برجام را بی‌معنی تر کرده و این در شرایطی است که سیاست ترامپ در برابر ایران شکست‌خورده است و تحریم‌های آمریکا به فروپاشی ایران منجر به نشد و جایگاه جمهوری اسلامی را اعتلا بخشیده و ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه ایران به یک قدرت جهانی تبدیل‌شده است، افزود: دنیای غرب به دنبال قانون جنگل است و در چنین شرایطی مذاکره سم مهلک است و در چنین شرایطی تنها راه مقابله با غرب‌زدگان نگون‌بخت است، دشمنی که آشکارا از بین بردن جمهوری اسلامی سخن می‌گوید به‌هیچ‌عنوان سخنانش قابل‌قبول نخواهد بود.

با شرب خمر، سگ‌بازی و بدحجابی برخورد قاطع شود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نیز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، اظهار داشت: متاسفانه برخی همانند یزید در جامعه شرب خمر کرده و یا اقدام به  سگ‌بازی، میمون بازی و بدحجابی می‌کنند که باید با اینها نیز برخورد قاطع شود.

دژکام بیان کرد: این ملت بیش از 40 سال محکم در مقابل انحراف‌ها ایستاده است و از این پس نیز در مقابل انحراف‌ها ایستادگی کرده و اجازه گسترش آن را نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: نباید افراد فاسد را انتخاب کنیم، بلکه باید افرادی را به میدان مدیریت بفرستیم که در چهارچوب دین و اسلام حرکت کرده و پشت به مردم نکند، اگر این افراد را انتخاب کنیم هر روز آینده ما بهتر از دیروز می‌شود.

دلخوش به اروپایی ها در برجام نباشیم

حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری هم با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در قضیه برجام گفت: اروپا هم کاسه آمریکا است و بدون آمریکایی‌ها آب نمی‌خورند.

بنا به گزارش مهر وی با تاکید بر مقاومت و ایستادی روی پای خود اظهار داشت: پشت لبخند اروپایی‌ها نقشه‌ای نهفته است و نباید به آنان اعتماد کرد.

حجت الاسلام قاسمی همچنین اظهار داشت: کسانی که از بیت المال استفاده می‌کنند حواسشان باشد تاسوعا استفاده‌ای از بیت المال صورت نگیرد زیرا باید پاسخگو باشند.

ملت ایران از کاهش تعهدات برجامی حمایت می کنند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با بیان اینکه کاهش تعهدات برجامی ما آغاز شده است، افرود: ما با تمام توان از این اقدام حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که با قدرت به استقامت ادامه دهیم و عقب نشینی نخواهیم کرد و ملت ما تهدید و تحریم‌ها را تحمل می‌کنند اما هرگز با آمریکا و مزدورانش سازش نخواهند کرد.
امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر عنوان داشت: عدم وجود امر به معروف و نهی از منکر خیانت فرهنگی به کشور است و کسانی مدعی پذیرش نقد هستند از برخی ناهنجاری‌ها باید شکایت کنند و باید بدانیم این ۲ فریضه الهی هدف اساسی مکتب عاشورا و نباید در این خصوص کوتاهی شود و نباید به سادگی از این انحرافات عبور کنیم.

محمودی اظهار داشت: آمار طلاق، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات. الکلی و بی حجابی و بدحجابی هاهمگی عوامل فساد هستند و در شأن نظام اسلامی نیست.

آنگونه که مهر گزارش داده، وی با تاکید بر اینکه بصیرت افزایی و روشنگری از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: آنهایی که می‌گویند محرم امام حسین سیاسی نیست هنوز هدف از برگزاری این ایام را نشناخته‌اند باید به برکت امام حسین مردم نیز عمرو عاص زمان و شمر زمان را بشناسند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297090

برچسب‌ها