روایت رویترز از ناکامی جدید نتانیاهو قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی

ایرنا نوشت: مخالفت پارلمان رژیم صهیونیستی با لایحه نصب دوربین در جلوی صندوق های رای گیری در انتخابات پارلمانی آتی، شکستی تازه برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به شمار می رود که رقبای خود را به تقلب و دزدیدن نتایج انتخابات متهم می کند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به رقابت های پیش از انتخاباتی در فلسطین اشغالی پرداخت و نوشت: تلاش نتانیاهو برای نصب دوربین در مراکز اخذ رای در مناطق عرب نشین، با مخالفت پارلمان، ناکام ماند. اما  او با بهره برداری از این شکست، رقبای انتخاباتی خود را به دزدیدن نتایج انتخابات آتی متهم کرده است.

نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود در تبلیغات انتخاباتی خود به شدت به موضوع تقلب در رای گیری آتی دامن می زند.

قرار است انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شود. 

نخست وزیر اسرائیل از هواداران خود خواسته برای  تضمین پیروزی اش در انتخابات پارلمانی پای صندوق  حاضر شوند؛ این درحالی است که اعضای حزب لیکود این گونه تبلیغ می کنند که قرار است تقلب های گسترده ای در مراکز اخذ رای در مناطق عرب نشین صورت بگیرد.

رویترز نوشت : پس از موافقت کابینه نتانیاهو با پیش نویس قانون نصب دوربین در مراکز اخذ رای در مناطق عرب نشین، این پیش نویس روز دوشنبه با مخالفت پارلمان اسرائیل روبه رو شد.

 بیشتر کشورهای غربی محدودیت هایی برای استفاده از دوربین در مراکز رای گیری قائل هستند و تحلیل گران معتقدند که اجرای این اقدام با موانعی روبه رو می شود.

دادستان کل اسرائیل که به دلیل حفظ حریم شخصی با نصب دوربین در مراکز اخذ رای مخالفت کرده، پس از دو هفته از انتخابات بار دیگر نتانیاهو را برای تفهیم اتهامات درباره فساد احضار خواهد کرد.

ترساندن اعراب برای عدم حضور پای صندوق رای

منتقدان بر این باورند که هدف از طرح حزب لیکود، ترساندن و ارعاب اعراب ساکن اراضی اشغالی برای عدم مشارکت در انتخابات و کاهش نسبت رای آنان است. این مسئله در کنار تبلیغات گسترده حزب لیکود برای وقوع تقلب در انتخابات، نتانیاهو را به خط مقدم نبرد برای باقی ماندن در سیاست سوق داده است.

این طرح همچنین به نتانیاهو که ارتکاب هرگونه جرم و فسادی را انکار می کند، فرصت داده تا سخت ترین رقبای جناح راست و میانه خود را منتسب به جناح چپ کند که هیچ طرح جایگزینی برای مخالفت با پیشنهادهای نتانیاهو ارائه نمی دهند.

نخست وزیر اسرائیل درباره مخالفان خود می گوید:  این سیاستمداران با گروه های عربی که نگران تصویب پیش نویس قانون نصب دوربین در مراکز اخذ رای هستند، همراه و همسو هستند. اعراب ۲۱ درصد از ساکنان اراضی اشغالی را تشکیل می دهند که در انتخابات، به احزاب عربی و جناج چپ رای می دهند.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل و عضو  حزب "اسرائیل خانه ما" و بینی گانتس رهبر حزب "آبی سفید"  از جمله کسانی هستند که با نصب دوربین در مراکز اخذ رای مخالفت کردند و نظرسنجی ها حاکی از رقابت شدید میان لیکود و حزب آبی و سفید و افزایش حمایت ها از لیبرمن است.

نتانیاهو در پیامی پس از مخالفت پارلمان با طرحش مدعی شد: دلیلی ندارد مخالفانی که خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بی عیب هستند با قانون نصب دوربین که مانع تقلب در انتخابات می شود، مخالفت کنند.

نخست وزیر اسرائیل از پیوستن لیبرمن به جناح چپ و احزاب عربی نیز ابراز ناامیدی کرد.

از سوی دیگر ایمن عوده رهبر حزب اصلی اعراب در پارلمان اسرائیل از مخالفت پارلمان با طرح نتانیاهو استقبال کرد و آن را "شکست لیکود در برابر پیروزی شهروندان عرب" خواند.

وی افزود: اما این شکست نتانیاهو در پارلمان ممکن است به نفع وی باشد و از وی تصویر یک قربانی احتمالی در انتخاباتی که قرار است در آن تقلب شود، ارائه دهد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1298269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =