آمریکا 36 تن بمب، بر سر یک جزیره داعشی خالی کرد

ایسنا نوشت: ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد، جنگنده‌های وابسته به این ائتلاف به روی یک جزیره "آلوده" به حضور اعضای گروه تروریستی داعش واقع در رود دجله عراق نزدیک به ۳۶۰۰۰ کیلوگرم (۳۶ تُن) بمب ریخته‌اند.

این ائتلاف تصریح کرد، در این عملیات بمباران این جزیره موسوم به جزیره "کنعوص" واقع در استان صلاح‌الدین در مرکز عراق و در شمال شهر بغداد جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۳۵ شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حملات که روز سه‌شنبه رخ داد، در چارچوب عملیاتهای نیروهای عراقی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه عناصر باقی‌مانده داعش که در سال ۲۰۱۷ شکست آن در عراق اعلام شد، صورت گرفتند.

از آن زمان تا کنون گروهک‌های وابسته به داعش اقدام به بمب‌گذاری‌های مرگبار در عراق کرده‌اند.

داعش زمانی بخشهایی از عراق و سوریه را در اشغال خود گرفته و در سال ۲۰۱۴ یک به اصطلاح "خلافت" را اعلام کرده بود.

یک ویدیو که از سوی ارتش آمریکا از این بمبارانها انتشار یافت، یک سری انفجارهای بزرگ را همراه با ایجاد ابرهای قارچی نشان میدهد. از این ویدیو برآورد می‌شود که جنگنده‌های آمریکایی علیه این جزیره از تاکتیک بمباران "فرشی" (Carpet Bombing) استفاده کرده‌اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1298419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمن IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 0
    من که باور نمیکنم اینها شاید حشد الشعبی را بزنند ولی داعش نه
  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 0
    باسلام ، این امریکاییهای تروریست وتروریستدپرور هیچ زمانی درمورد تروریسم صادق وروراست نبوده اند . بشنو ولی باور نکن !؟نیروهای عراقی ویا غیرنظامیان را میزنند ،بعد هم میگن ببخشید اشتباه کردیم !