امیدها در اوج ناامیدی

تیم امید ایران، این روزها حال زیاد خوبی ندارد و برای رفتن به المپیک نیاز دارد تا بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم امید ایران در اردوی آماده‌سازی خود در تاشکند نتوانست در بازی‎‌های دوستانه عملکرد خوبی را از خود نشان بدهد و در دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان شکست خورد تا نشان دهد برای المپیکی شدن به تلاش‌های بیش‌تری نیاز دارد.

امیدهای ایران که رویای المپیکی شدن را با زلاتکو کرانچار آغاز کردند، نتوانستند در مرحله اول انتخابی المپیک در آسیا انتظارات را برآورده کنند و در گروه‌شان، پایین‌تر عراق دوم شدند تا کرانچار مورد هجمه رسانه‌ای قرار بگیرد و فدراسیون فوتبال هم دست به تغییر در کادرفنی زند و فرهاد مجیدی را به تیم به‌عنوان سرمربی این تیم معرفی کند.

فرهاد مجیدی کارش خیلی پرانگیزه آغاز کرد و به‌نظر می‌رسید طلسم المپیکی‌ نشدن تیم ملی ایران بالاخره با او شکسته خواهد شد و ایران به‌عنوان یکی از نماینده‌های قاره زرد در المپیک حاضر خواهد شد و موفق می‌شود در توکیو به میدان رود، اما رفته‌رفته مشخص شد این تیم هم مانند دیگر تیم‌ها یک تیم با بازیکن‌های صرفا درخشان است اما ناکام خواهد بود.

امید نمازی هم که حضورش در تیم ملی امید با حاشیه‌های زیادی همراه بود، آمدنش به این تیم تاثیر نگذاشت و  تیم ملی امید در دو بازی دوستانه خود با شکست سنگین بدرقه شد تا شرایط برای مجیدی و کادرش بدتر از قبل شود. باوجود اینکه تیم امید ایران شرایط خوبی ندارد، فرهاد مجیدی از منتقدان تیم امید ایران گله می‌کند، اما شاید خودش بهتر از هرکسی خودش بداند که تیم امید حال و روز خوبی ندارد. اگرچه همچنان امیدواریم که تیم «امیدمان» بتواند به حسرت نرفتن به المپیک را پایان دهد و ما را از ناامید نجات دهد، اما اگر منطقی باشیم و با این دید به موضوع نگاه کنیم که، تیمی که مقابل ازبکستان با اختلاف گل بالا بازنده می‌شود، چگونه می‌خواهد مقابل حریف‌ قدرتمندی مثل کره‌جنوبی ایستادگی کند؟ با کمی تفکر درمی‌یابیم که آینده خوبی در انتظار تیم امید ایران نخواهد بود و هرچه سریع‌تری باید فکری درباره این موضوع شود تا تیم امید ایران مایه آبروریزی در مسابقات انتخابی نشود.

اخیرا البته شایعات زیادی درباره نیمکت تیم ملی امید شنیده شده است. مهم ترین موضوع، برکناری احتمالی فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید است. مجیدی در تیم امید وارد وضعیت قرمز شده و جدا از مسائل فنی، حالا مدرک مربی‎گری او با مشکلاتی مواجه است. مجیدی وقتی جانشین وینفرد شفر روی نیمکت استقلال شد، مدرک مربی‎گری خود را به سازمان لیگ فرستاد. مدرکی که از سوی فدراسیون فوتبال امارات با درجه A و در سال ۲۰۱۸ میلادی دریافت کرده بود. سازمان لیگ این مدرک را پذیرفت و کارت سرمربی‏‎گری استقلال را برای فرهاد صادر کرد، اما مدرک او برای ادامه همکاری به عنوان سرمربی تیم امید اعتبار ندارد و مدرکش از سوی مسئولان مورد تائید قرار نگرفته است.

حتی گمانه زنی هایی هم درباره جانشین این مربی مطرح شده که مشخص نیست این گمانه زنی ها به واقعیت می پیوندد یا نه. میزان روز گذشته خبر داده که ممکن است اگر فرهاد مجیدی به خاطر نقص در مدارک مربیگری از ادامه همکاری با تیم امید بازبماند و برکنار شود، شانس برانکو که سال‎های درخشانی به عنوان سرمربی پرسپولیس داشت، برای بازگشت به فوتبال ایران و نشستن روی نیمکت تیم امید بسیار بالا خواهد بود.

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1299247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =