برای خرید کولر گازی، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کولر گازی یا اسپلیت یکی از پرکاربردترین تجهیزات تاسیساتی در جامعه امروز محسوب می شود. در تابستان ها، نیاز به یک نسیم خنک با طراوت که در فضا بچرخد، برای همه افراد به شدت احساس می شود. سیستم های تهویه مطبوع یک هدف حیاتی را دنبال می کنند و آن هم تنظیم دمای محیط براساس تمایل کاربر است. حتما می دانید که انواع مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع وجود دارند که این تنوع می تواند انتخاب را برای شما سخت کند. اما با در اختیار داشتن راهنمای خرید کولر گازی، می توانید این انتخاب را به راحتی انجام داده و خرید بهتری داشته باشید.

اطلاعاتی که هنگام خرید درباره کولر گازی باید بدانید

برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب و خرید کولر گازی را تجربه نمایید، می بایست از اطلاعاتی آگاهی داشته باشید، چرا که با دانستن آن هاست که می توانید دقیقا همان دستگاهی را خریداری نمایید که مورد نیاز و باب میل شما است. اما این اطلاعات کدامند؟

ابعاد و متراژ محل مورد نظر

یکی از مهم ترین مولفه هایی که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه نمایید، ابعاد و متراژ محل مورد نظر است. هرچه متراژ خانه و اتاقی بزرگتر باشد، به دستگاه قدرتمندتری برای خنک کردن فضا نیاز دارید. به عنوان مثال هرگز نمی توانید یک فضای بزرگ 80 متری را با یک کولر گازی پرتابل کوچک خنک نمایید و برعکس، برای خنک سازی یک فضای کوچک، یک کولر گازی با قدرت بالا چندان به کارتان نخواهد آمد.

ظرفیت سرمایش و BTU کولر گازی و اسپلیت

به بیان ساده، BTU همان میزان سرمایش یک کولر گازی است، بدان معنی که این سیستم سرمایشی تا چه مقدار می تواند از محیط گرما بگیرد و دمای یک اتاق معمولی را پس از یک ساعت کار کردن، کاهش دهد. پس در نتیجه باید بگوییم که ظرفیت سرمایش کولر گازی نیز از جمله مولفه های مهمی است که باید حین خرید کولر گازی و اسپلیت بدان توجه ویژه ای نمایید.

برچسب انرژی کولر گازی

هیچ کس دوست ندارد هزینه های زیاد قبض برق را قربانی هوای خنکی که از کولر گازی خارج می شود، کند. به همین دلیل باید هنگام خرید کولر گازی، به برچسب انرژی مندرج روی سیستم توجه نمایید. ضمنا لازم است تا تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی کولر گازی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

پنل کولر گازی اسپلیت

مسلما شما دوست دارید سیستم خریداری شده، ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد، به همین دلیل باید به پنل به کار گرفته شده در کولر گازی خود نیز توجه کنید. خوشبختانه طراحی های مختلفی برای انواع کولر گازی و اسپلیت در نظر گرفته شده است که حتما یکی از آن ها نظر شما را به خود جلب می کند.

کمپرسور کولر گازی

درون بخش بیرونی انواع کولرهای گازی از کمپرسورهای مختلفی مانند کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرول استفاده می شود. کمپرسورهای پیستونی، همان طور که از نام آن ها پیداست، از پیستونی که داخل سیلندر قرار گرفته، برای فشرده کردن گاز مبرد استفاده کرده و اغلب سر و صدای زیادی تولید می کنند. مکانیزم کمپرسورهای روتاری، چرخشی است، مصرف بهینه دارند و صدای کمتری تولید می کنند. و اما در آخر کمپرسورهای اسکرول قرار دارند که حرکت حلزونی شکل دو مارپیچ داخلی، سبب فشرده شدن گاز می شود و در میان سایر کمپرسورها، عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد. اما لازم به ذکر است که این نوع کمپرسور در کولرهای گازی به ندرت استفاده می شود و امروزه شاهد قرارگیری کمپرسورهای روتاری در بیشتر کولرهای گازی و اسپلیت ها هستیم.

اینورتردار یا معمولی

باید بدانید که کولرهای گازی اینورتردار نسبت به کولرهای گازی معمولی گران ترند، اما می توانند سبب کاهش هزینه های برقی مصرفی شوند. از طرفی کولرهای گازی اینورتردار، به سبب توانایی در حفظ تعادل دمای محیط، می توانند در مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار باشند. از سوی دیگر خوب است بدانید که کولرهای گازی اینورتردار، سرعت سردسازی بالاتری نسبت به کولرهای گازی معمولی دارند و صدای کمتری تولید می کنند، چرا که مرتب و به طور مستمر، روشن و خاموش نمی شوند.

کیفیت کالا و گارانتی

هر کولر گازی، کولر گازی نمی شود! در واقع شما نمی توانید از یک کولر گازی غیر اصل و تقلبی، توقع عملکرد قابل قبولی را داشته باشید. مسلما کولرهای گازی تقلبی آن چنان که باید و شاید هوا را خنک نمی کنند و از طرفی هم به سرعت رو به زوال می روند. لذا بهتر است کولرهای گازی اصلی و اورجینال و با گارانتی معتبر تهیه نمایید. به این منظور شما می توانید به صفحه خرید کولر گازی در وب سایت دماتجهیز مراجعه نمایید و کولرهای گازی اصل را انتخاب و خریداری کنید.

سخن آخر

شما عزیزان با مراجعه به وب سایت دماتجهیز میتوانید انواع تجهیزات سرمایش از جمله انواع کولر گازی را بصورت اینترنتی، با امکان ارسال سریع، 7 روز ضمانت بازگشت کالا، تضمین بهترین قیمت، تضمین اصالت و گارانتی کالا، و با استفاده از شرایط فروش اقساطی خریداری نمائید. 

خریداران می‌توانند به راحتی بدون داشتن ضامن و دسته چک، از امکان خرید اقساطی کلیه کالاهای ارائه شده در سایت استفاده نمایند. در دماتجهیز برای خرید محصولات مورد نیازتان، نیازی به پیش پرداخت،  ارائه گواهی کسر از حقوق و یا چک کارمندی ندارید، اگر نتیجه اعتبار سنجی شما مثبت باشد، می‌توانید کالای خود را به صورت اقساط خریداری نمایید.

اگر سوالی دارید؟ به صفحه فروش اقساطی دماتجهیز مراجعه نمایید و پاسخ تمام سوالات خود را بیابید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1299742