۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲

ساکنان قدیمی روستاهای اطراف شاهرود، به خوبی روحانی سیاه‌پوشی را به یاد دارند که در سخنرانی‌های ماه محرم از شاه بد می‌گفت و مرجعیت آیت‌الله خمینی را ترویج می‌کرد.

مهدی خاکی‌فیروز
 در این روستاها، هزاران درخت گردوی کهنسال از این سیدمبارز به یادگار مانده است. شیخی که عزاداران را به درختکاری تشویق می‌کرد و البته از هر فرصتی برای تبلیغ علیه نظام شاه بهره می‌گرفت.  شوهرخواهر او که آیت‌الله سعیدی نام داشت، در زندان‌های پهلوی با شکنجه‌های وحشیانه به شهادت رسیده بود.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی را این روزها بیشتر به عنوان مشاور خانواده در برنامه‌های تلویزیونی می‌شناسند. او همان روحانی خوش‌لهجه‌ای است که نه فقط در شبکه‌های مختلف تلویزیونی، بلکه از 30 سال‌ قبل، صبح‌ها در منزل شخصی خود به به خانواده‌ها مشاوره می‌دهد.  حتی مسئولیت‌های پرمشغله‌ای مانند دادستان انقلاب مازندران، عضو ستاد مبارزه با منکرات و ریاست دادگاه‌های خانواده تهران و 3 دوره عضویت در مجلس نیز او را از ارائه مشاوره رایگان بازنداشته است.  طباطبایی سال‌هاست که از مسائل روزمره سیاسی فاصله گرفته و به جز عضویت در جامعه روحانیت مبارز تهران با هیچ حزب و سازمان سیاسی دیگری رابطه ندارد.  اما انتخابات دهم ریاست جمهوری و حواشی آن، او را برآشفته کرد و سکوت طولانی‌اش را شکست. او در سخنانی که می‌تواند جانبداری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تلقی شود، گفت: «کاش مرده بودیم و نمی‌دیدیم روزی را که به شاگردان امام و ارکان انقلاب، توهین و هتک‌حرمت شود».  طباطبایی در مشاوره‌های خانوادگی خود، گاهی نیز از زندگی اهالی اسلامیه (فراشاه) یاد می‌کند. مردمی که هنوز کرامت‌های سیدهجده‌پسری (سیدابوالقاسم) را به یاد دارند. نسخه‌ای از شجره‌نامه این خاندان در کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم نگهداری می‌شود. در این کتابخانه البته شجره‌نامه‌ای از سیاستمداری که پس از پایان انتخابات در میدان ولی‌عصر شال سبز به گردن خود انداخت، دیده نمی‌شود. بی‌دلیل نیست که حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی از تمسخر سیادت توسط این سیاستمدار گلایه می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۰
    0 0
    یک طرفه به قاضی نریم آقای موسوی هم که سید نبود و ایشون اول این کار رو کرد
  • 123 IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۰
    0 0
    اينطوري با سياست بايد از صدا سيما استفاده كرد
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۰
    0 0
    شمایی که دو طرفه به قاضی رفتید می گویید آقای موسوی سید نبود وای به حال بقیه که یک طرفه به قاضی میروند وای کاش باز هم میگویم آن دنیا دروغ وگرنه همه که توهین بیمورد کردیم آخرت رابه دنیا فروختیم و فوج فوج وارد جهنم شدیم
  • وطن پرست IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۰
    0 0
    آقاي خاكي فيروز:چرا تو خاكي زدي؟دتحريف هم كه ميكني .حرف خودت رابابرداشت غلط از سخنان آقاي طباطبايي به خورد ملت نده.
  • هما IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۰
    0 0
    تبریک می گویم