گفتگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره حمله به آرامکو

ایسنا نوشت:وزیر دفاع آمریکا در جریان تماسی تلفنی با ولیعهد سعودی درخصوص حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان این تماس تلفنی بر حمایت کامل کشورش از عربستان در قبال حمله اخیر به تاسیسات نفتی در دو منطقه "بقیق" و "خریص" واقع در شرق این کشور تاکید کرد.

اسپر در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد که آمریکا تمامی گزینه‌های موجود برای مقابله با تجاوزها به عربستان را بررسی می‌کند.

در همین راستا، ولیعهد عربستان در جریان این تماس تلفنی در ادامه رویکردهای خصمانه خود مدعی شد: "تهدیدات ایران تنها علیه عربستان نبوده بلکه تاثیرات آن به خاورمیانه و جهان نیز می‌رسد".

صبح روز شنبه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو واقع در شرق عربستان مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت و مجموعه پالایشگاه‌های این شرکت در دو منطقه "بقیق" و "خریص" دچار آتش‌سوزی شد. نیروهای انصارالله یمن نیز حمله به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط ۱۰ پهپاد انجام شد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =