مخالفت امارات با ربط دادن حملات به آرامکو به جنگ یمن

ایسنا نوشت: وزیر مشاور امارات در امور خارجه با تاکید بر اینکه حملات به عربستان به منزله تنشی خطرناک است، جامعه جهانی را به حمایت از عربستان دعوت کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه امروز (سه‌شنبه) با انتشار توییتی در حساب کاربری خود ضمن تاکید بر اینکه حملات به عربستان به منزله تنشی خطرناک است، جامعه جهانی را به حمایت از عربستان دعوت کرد.

قرقاش توییت کرد: توجیه حمله تروریستی و بی‌سابقه به تاسیسات آرامکو از منظر تحولات جنگ یمن کاملا مردود است و حمله به عربستان خود به منزله تنشی خطرناک است و موضعگیری درست برای هر کشور عربی و هر کشور مسؤولی در جامعه جهانی اینست که حامی عربستان و ثبات و امنیت منطقه باشد.

وی ربط دادن حملات به آرامکو به تحولات یمن را به رغم اینکه انصارالله مسؤولیت آن را برعهده گرفته است،‌ رد کرد.

ریاض از حمله پهپادی به دو تاسیسات نفتی شرکت بزرگ آرامکو و وقوع آتش‌سوزی در کارگاه‌های این شرکت در استان‌های بقیق و هجره خریص واقع در شرق این کشور خبر داد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا عظیمی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام حمله به نفت عربستان احتمال کشاندن غرب به جنگ با یمنی ها خیلی زیاد است ولی به مراکز برق فرو گاه ها به مخزنهای آب شیرین کن به شرکت های مخابراتی شورش مردمی را بدنبال داره وبرای عربستان سنگین خواهد شد وغربی ها برای منافع شان خوشحال هم میشن عربستان فلج خواهد شد
  • ارمان IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    اگه عربستان یمن رو بمباران بکنه انسانیه وطبق روابط بین‌الملل مشکلی ندارن حتی بیمارستان و زیر ساخت های حیاتی یمن رو؟؟؟ ولی اگه عربستان بمباران بشه حتی در حد یه پالایشگاه ،کل دنیا باید پشت عربستان باشن،واقعا چه دنیایی و چه حقوق بین المللی،افسوس برای انسانیت ،دفاع حق هر مظلومیت.
  • حسین US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    خوب اگر ائتلاف سعودی و غرب حمله پهبادی یمن به آرامکو رو قبول ندارند بیان اونجا حضور داشته باشند امارات رو هم بزنه بعد قضاوت کنند دیگه بهانه در نیارن
  • مسعود AE ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    ال سعود ال یهود و ال ثانی غیره در جاهلیت مدرن امروزگیرفتارند.هر چه پیش روند چاره ای جز پذیرش اراده خداوندهمانحاکمیت مستضعفان رامجبورند بپذیرند