برگ‌هایی از حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها

فارس نوشت: وقایع دفاع مقدس و خاطراتی از مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس در قالب کتاب «دفاع پیروز» روانه بازار کتاب شد.

احمد عطایی، مدیر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت اظهار داشت: «کتاب «دفاع پیروز» به چرایی تحمیل جنگ هشت ساله به ایران از سوی آمریکا، نتیجه جنگ تحمیلی و برکات آن، عوامل موثر در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های ویژه در دفاع مقدس، روایت تاریخی دفاع مقدس از زبان رزمندگان، وظایف ما در قبال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، برگ‌هایی از حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها و همچنین بیان خاطرات خواندنی ایشان از دوران دفاع مقدس پرداخته است.»

عطایی خاطرنشان کرد: «این اثر ۳۴۶ صفحه‌ای در ۱۰ فصل سعی دارد در حد مقدور با رویکرد تبیینی و تاریخ‌نگاری پرده‌ای دیگر از دوران دفاع مقدس را در منظر مخاطبین قرار دهد. این اثر ضمن ترسیم تصویری از آن دوران مقدس و شکوفا، تلاش دارد تا به بیان وظایف امروز دولت‌مردان، آحاد ملت و مدیران و مسئولان فرهنگی کشور در قبال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی بپردازد.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «این‌قدر جوان مؤمن، رزمنده مخلص و آدم فداکار جان خود را به خطر انداخت یا نثار کرد، تا دشمن را یک وجب عقب بنشاند، یا از جلو آمدن او مانع بشود، که واقعا ضبط و حصر آن‌ها کار آسانی نبود. من نمی‌دانم آیا این چیزها در نوشته‌ها و دفترها و لااقل در سینه‌ها ضبط است، تا روزی در اختیار تاریخ  قرار بکیرد یا نه؟ و ای کاش باشد و قرار بگیرد./ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی و... ۴/۷/۱۳۶۹»

این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در قطع رقعی در ۳۴۴ صفحه به قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده و در دسترس عموم مردم قرار داده شده است.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =