چه کسی آرامکو را بمباران کرد؟

سوال این است که چه کسی پیش از برگزاری انتخابات اسراییل از برپا کردن آتش جنگ بهره می برد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گوردن داف یکی از تفنگداران اسبق نیروی دریایی آمریکایی در مقاله ای برای وترنزتودی به حملات اخیر پهپادهای یمن به تاسیسات نفتی عربستان پرداخته است. او که در مقاله خود رفرنس ها را متوجه به منابع اطلاعاتی و نظامی کرده است، معتقد است که اصولا چنین حمله ای از طرف یمنی نیست بلکه از سوی اسرائیل است و حتی ایران نیز بی تقصیر است.

بر مقاله گوردن داف، جیم دین خبرنگار معروف وترنزتودی، نیز مقدمه ای آورده است که می خوانیم:
تمام منابع اطلاعاتی وترنزتودی بر این سوال اتفاق نظر دارند که چگونه پهپادها و موشکها توانستند از پدافند موشکی عربستان که برایش هزینه زیادی هم شده عبور کنند. آمریکا ادعا می کند که موشکهایی که برای حمله به آرامکو استفاده شده را رهگیری کرده اما هنوز سندی دال بر این رهگیری منتشر نکرده است. زمانی که ایرانی ها پهپاد آمریکایی را بر فراز خلیج فارس سرنگون کردند، برای اثبات ادعایشان سند رو کردند و البته خیلی از آمریکایی ها هم به خاطر سانسور خبری در این باره نه چیزی خواندند و نه شنیدند.
حوثی ها شتابزده مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را به عهده گرفتند و حتی به اتباع خارجی هشدار دادند که ازتاسیسات آرامکو فاصله بگیرند چرا که وعده ی حملات بیشتری به تاسیسات عربستان را داده بودند که البته همین گواه این است که عربستان توان دفع حملات را ندارد.
البته این احتمال وجود دارد که حوثی ها حمله اولیه را ترتیب داده باشند و طرف ثالثی از این فرصت بهره برده تا خسارات واراده بر آرامکو را به حداکثر برساند و به این ترتیب اتهام را متوجه ایران، و آمریکا را برای حمله تلافی جویانه علیه ایران تحریک کند.
عجب! مگر کسی هم هست که در خاورمیانه بتواند از این کارها بکند؟ اسراییل در فهرست گوردن داف قرار دارد و البته این نه به خاطر بدجنسی گوردن است بلکه اسراییل اف 35 دارد و به خاطر قابلیت های رادارگریزانه این جنگنده، این امکان هست که حملات توسط اف 35 انجام شده باشند و آن را به گردن پهپادهای یمنی انداخته باشند.
همانطوری که گوردن قبلا درباره اف 35 صحبت کرده، این جنگنده قابلیت حمل مهمات زیادی را ندارد اما کارهایی می تواند بکند که نمونه اش را در حمله به چهار انبار مهمات واقع در البوکمال سوریه دیدیم. سوال این است که چه کسی پیش از برگزاری انتخابات اسراییل از برپا کردن آتش جنگ بهره می برد؟

چه کسی آرامکو را بمباران کرد؟

گوردن داف: حملات سپتامبر 2019 به تاسیسات نفتی عربستان که تولید نفت در این کشور را تا 60 درصد کاهش داد و جهان را به آشوب کشاند، عجیب نبود. ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات نیز عجیب نیست.
اینکه یمن بزرگترین پالایشگاه جهان که دارای بهترین پدافند هوایی در دنیاست را نابود می کند عجیب است. بسیار محتمل است که بازیگر دیگری در منطقه مسئول این حملات باشد. بیایید با چند فرض شروع کنیم و البته کمی هم از تئوری توطئه برای تحلیل وام بگیریم چرا که بارها و بارها ثابت شده که نتایج این تئوری درست از آب در آمده اند.

اول از همه اینکه، عربستان این اواخر از روسیه خرید سامانه اس 400 را درخواست کرده بود. عربستان میلیاردها دلار خرج سامانه پدافند هوایی اش می کند و موشکها و پهپادهای یمنی هم مرتب از این پدافند عبور می کنند. خوب می دانید که اس 400 در حوزه پدافند هوایی قابلیت های زیادی دارد اما عربستان که از سیستم پدافندی پیشرفته ای هم برخوردار است، اس 400 را برای دفع حملات جنگنده های رادارگریز می خواست چون یکی از ویژگی های اس 400 همین است.

اسراییل هم همین وضعیت را دارد. میلیاردها دلار خرج تسلیحات می کند و از یک سو بارها و بارها به شکل پنهانی توافقنامه آتش بس با حماس امضا می کند و از سوی دیگر لیکودیست ها برای فریب مردم نادان اسراییل این طور وانمود می کنند که این تسلیحات خریداری شده توسط ما بود که حماس را سر جای خود نشاند.

دوم اینکه، مگر عربستان و اسراییل دوستان خوبی نیستند؟ هر دوی آنها سالهای زیادی به داعش و القاعده کمک کردند. اما سوال این است که آیا این دو واقعا با هم دوست هستند یا ازدواج مصلحتی کردند؟ این سوالات برای آنهایی که رسانه های خبری معمول دنیا را دنبال می کنند، نا آشنا هستند چرا که خیلی چیزها در مورد توافقات اسراییل و عربستان، در رسانه های دنیا سانسور می شوند.
چه اتفاقی افتاده که احتمال حمله اسراییل به عربستان را کلید زده است؟ خب اسراییل با انتخابات داخلی مواجه است و موضوع مهم در این انتخابات، بارش مصیبت بر سر نتانیاهو و همسرش است.
در اسراییل هم مثل خیلی جاهای دیگر، این پول است که سیاست را تعیین می کند و خانواده شلدون ادلسون – که ثروتمندترین اسراییلی ها هستند - سالهاست که دارند برای نتانیاهو اسکناس خرج می کنند. شلدون و همسرش الان به این نتیجه رسیده اند که نتانیاهو و همسرش دیوانه هستند. این را هم به یاد داشته باشید که همسر شلدون یعنی مریام ادلسون یک روانشناس است (و ازاین جهت دیوانه ها را خوب می شناسد). کمک ادلسون به نتانیاهو موضوع کوچکی نیست چرا که ادلسون از بزرگترین حامیان مالی نامزدهای انتخابات آمریکا نیز است.

از طرفی نتانیاهو به رای دهندگان وعده داده که بخش زیادی از کرانه باختری را ضمیمه اسراییل کند. این وعده نتانیاهو حداقل به طور موقت باعث فسخ معامله با کشورهایی چون ترکیه و عربستان که به دنبال بازسازی روابط با اسراییل بودند می شود.

از طرفی شاهد بمباران های پراکنده و مستمر مناطق سوریه و حمله به مواضع ایران در داخل خاک این کشور - که اغلب منجر به کشته شدن غیر نظامیان می شود - از سوی اسراییل هستیم. این حملات اسراییل برای کمک به تروریست های داخل سوریه صورت می گیرند. البته این را اضافه کنم که منظورم از تروریست ها، آنهایی نیستند که توسط آمریکا تروریست نامیده می شوند بلکه منظورم آن گروههایی هستند که ازسوی روسیه تروریست اعلام شدند.

بنا به گزارش هایی که اورشلیم پست منتشر کرده، روسیه نگرانی زیادی نه فقط درباره حملات اسراییل به سوریه بلکه اشغال مناطق تحت حاکمیت دولت خود گردان و کرانه باختری و پاکسازی نژادی که منجر به فاجعه انسانی خواهد شد را دارد. منابع خبری می گویند که نتانیاهو در دیداری که در ماه سپتامبر از مسکو داشت، دست از پا درازتر بازگشت و پوتین سیلی سختی به او زده است.

یکی دیگر از مشکلات اسراییل،  فقدان جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا است که به مدت چند دهه جزو فهرست حقوق بگیران یکی از گروه های حافظ منافع اسراییل و سایرین بوده و خیلی از مردم آمریکا او را بدترین مشاور امنیت ملی در تاریخ آمریکا می دانند و مانند زامبی ها هم به حیاتش ادامه می دهد.

با دانستن اینها، پاسخ به این سوال که آیا اسراییل در حمله به آرامکو نقش داشته آسان می شود. اسراییل به انتهای مسیر دوستی با عربستان رسیده است. داعش شکست خورده و همکاری عربستان و اسراییل در کمک به داعش در سوریه و عراق به رسوایی کشیده شده است. عربستان الان دنبال صلح با یمنی هاست و این برای اسراییلی که می خواهد همه به جان هم بیفتند فاجعه است.

بدتر ازهمه، همکاری ایران و امارات برای تامین امنیت خلیج فارس است. بنابراین وقتی تاسیسات نفتی عربستان مثل برجهای دوقلوی آمریکا در 11 سپتامبر مورد حمله قرار می گیرد، فهمیدن اینکه چه کسی ممکن است پشت این قضیه باشد ساده است.

ایران که از حمله به تاسیسات نفتی عربستان نفعی نمی برد. ایران نه تنها برنده جنگ سیاسی با روسیه و امارات شده بلکه در نبرد سیاسی با اتحادیه اروپا هم پیروز شده است. بنابراین دلیلی ندارد که ایران به عربستان حمله کند.

یمن در حال جنگ با عربستان است و البته قابلیت هایی هم دارد اما توانمندی اش آنقدر نیست که بزرگترین منبع پولساز عربستان (آرامکو) را این گونه با خاک یکسان کند. فقط یکی است که در منطقه اف 35 دارد و اف 35 هم برای حمله به اهدافی مانند تاسیسات نفتی طراحی شده است.

می دانید که اف 35 به رغم  رادارگریزی، قابلیت های محدودی دارد. اف 35 باید با جنگنده هایی چون اف 15 عملیات کند وگرنه خود اف 35 توانایی حمله مهمات زیادی را ندارد و به درد این میخورد که برای اهداف آسیب پذیری چون پالایشگاه ها  که با یک بمب کوچک هم می توان در آن خرابی زیادی درست کرد، استفاده شود.

فکرمی کنم دلایلی زیادی هستند که نشان می دهد اسراییل به خاطر مقطع زمانی ای که در آن قرار داریم و پیشتر شرح دادم، انگیزه زیادی برای حمله به آرامکو داشته باشد. البته می توانید همچنان ادعا کنید که حمله به آرامکو کار یمنی ها بوده و البته یمنی ها هم از اینکه افتخار این کار نصیب شان شده خوشحال باشند اما هیچ کارشناس نظامی ای که از دور ناظر قضایا بوده نمی پذیرد که این حمله کار یمن باشد.

قبلا گفتم که در مورد ایران وضع روشن است و دلیلی ندارد که ایران حمله کرده باشد. مشابه این اقدامات را قبلاهم (از سوی اسراییل) شاهد بودیم. هر بار که دولت سوریه در فاز آخر عملیات در یک منطقه برای سرکوب تروریستهای مرتبط با اسراییل قرار می گرفت، یک حمله شیمیایی در سوریه اتفاق می افتاد؟ چرا اینطورمی شد؟

روسیه 40 نفر از اعضای سازمان امدادی کلاه سفیدهای سوریه را تحویل دادگاه لاهه داد. این افراد در ترتیب دادن عملیات فریب و حمله شیمیایی درسوریه، همدست قدرتهای غربی و اسراییل بودند. بسیاری از شهود و والدین کودکان شیمیایی شده، توسط کلاه سفیدها و پزشکان برای شهادت ندادن تهدید شدند و البته رسانه ها هم این قضیه را سانسور کردند.

دو دهه است که شاهد جنگ علیه تروریسم ساختگی هستیم. انقلابهای رنگین ترتیب می دهند و خباثت های سیاسی پایانی ندارند و البته در مرکز همه این اقدامات، اسراییل و شرکای سیاسی اش در آمریکا، بریتانیا و فرانسه هستند که به مدد لابی ها و گروه های تبهکاروکمکهای مالی گروه های مرتبط با اسراییل دست به این اقدامات می زنند. به همه اینها لشکر اندیشکده های قلابی، سیاستمداران زورگیر و رشوه خوار، مزدوران رسانه ای، شبکه های خبری زنجیره ای و شبکه های اجتماعی را هم اضافه کنید.

با همه این اقدامات و در آخر اسراییل به جایی رسیده که  دارد ترانه رسوای زمانه منم (Circle the Drain Song) را زمزمه می کند. روز به روز منفورترو منزوی ترمی شود و از یهودیت دولتش کاسته و بر تبهکار بودنش افزوده می گردد.

شاهد این مدعا اظهارات اخیر ترامپ درباره خیانت یهودیان آمریکا به اسراییل است. یهودیان آمریکایی افرادی هستند که اخلاق را بر سیاست مقدم می دانند وآمریکا برایشان مهمتر از رژیم جنایتکار اسراییل است.

ترامپ یهودیان آمریکایی را خائن می خواند و عده ای هم آنها را مثل سایر آمریکایی ها می دانند. یک زمانی اسراییل با مستمسک قرار دادن یهودی ستیزی و هولوکاست، بر جنایاتی که علیه مردم خودش می کرد سرپوش می گذاشت. اما زمان این کارها دیگر به سر آمده است.

باز هم می پرسم آیا اسراییل آرامکو را بمباران کرد؟ آیا نماینده ی اسراییل در واشنگتن یعنی مایک پمپیو می تواند جنگی را که اسراییل (با این حمله فریبکارانه) خواهان آن است رقم بزند، آن هم جنگی که اسراییل را هم از بین خواهد برد؟

یک لحظه صبر کنید. به من بگویید کیست که می خواهد اسراییل را برای نجات خودش نابود کند؟ آیا نتانیاهو و همسرش نیستند که به گفته شلدون ادلسون دیوانه هم هستند؟
آیا این زوج، اسراییل را برای اینکه به خاطر فساد به زندان نیفتند با خاک یکسان نخواهند کرد؟ اگر اسراییل - در جنگی که ظاهرا برای منافع خودش هم می خواهد راه اندازد – نابود شود چه کسی استفاده اش را خواهد برد؟

اگر می خواهید مطلب را بفهمید باید جهان در عصرپست ناسیونالیسم را بفهمید. اگر این را فهمیدید، مفهوم توطئه برایتان قابل فهم و پذیرش خواهد شد.


مترجم:حامدضرغامی؛ 16/سپتامبر/2019

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    126 7
    عمه هتی بمبارانش کرد
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      واقعا مسخرست خود انصارالله مسوولیت رو قبول کرده
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      185 1
      چیزی که واضح است یمن که تا چند وقت پیش فناوری تولید یک دوچرخه را هم نداشته نمیتونه ظرف مدتی کوتاه به تولید پهپادهای پیشرفته و موشک های کروز برسه! رفت و آمدهای مقامات یمنی به ایران را که خنجر به کمر بسته بوده اند همین چند وقت پیش هم مطمئنن برای احوال پرسی نبوده!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      5 12
      اتفاقا این بهترین پاسخ است. هیچ کس بیشتر از اسراییلی ها از این قضیه سود نمی برد. آمریکاییها هم ممکنه متوجه شده باشند اما کی بهتر از ایران که بندازن گردنش.یا حتی عربستانی ها هم ممکنه فهمیده باشن اما جرات ندارن بگن کار اسراییله یا کلا به نفعشون نیس
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      13 2
      من جای انصارالله بودم میگفتم من زدم. کی از اینکه ازش حساب ببرن بدش میاد که انصارالله دومیش باشه؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    123 4
    کی بود کی بود من نبودم
    • م IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      7 0
      بچه ها هم می دونند کار کیست
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    12 33
    ترجمه عالی بود ...
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      2 2
      آره به خصوص که طرف گفته اسراییل داره ترانه رسوای زمانه منم را زمزمه میکنه. اصلا خیال نمی کردم که آمریکایی هم علیرضا قربانی داشته باشن خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • DE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    121 4
    اخر عربها و موشك كروز؟
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      3 25
      همین دیگه. این کروزها رنگ پوسته اش آبی بوده. میدونستی؟ آبی رنگ ستاره داووده. من هرجا آبی ببینم به اسراییل مشکوک میشم. همین رنگ آبی در تیم فوتبال ما رو ببین. میدونی از کجا اومده؟ بهت میگم. این تیم اول اسمش تاج بود. تاج توسط سپهبد خسروانی که بهایی هم بود و اجدادش در کرمل اسراییل دفن شدن تاسیس شد. او به خاطر علاقه زیادی که به رنگ ستاره داوود داشت، پیراهن این تیم را آبی انتخاب کرد.
    • NL ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      36 1
      شمس جان رنگ آبی موشک ها را دقیقا کجا دیدی؟؟ ما که هرچی دیدیم یه مشت آهن متلاشی شده و سیاه سوخته بود که عربستان به نمایش گذاشت
    • شمس تبریزی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      2 6
      حس ششم به من میگه که این برادر هلندی باید قمر ارومیه ای خودمون باشه. داداش جون، شما ممکنه استقلالی باشی که بهت برخورده و این سوال را میپرسی.. منظور بدی نداشتم. یهو فکر نکنی من پرسپولیسی هستم. چرا رنگش آبی بود اما چون یه مقدار دود گرفته بود به آبی نفتی میزد. همه قسمتهای موشک رو ببین تا دست ات بیاد
  • لرزونک IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    63 12
    چه دروغ های مسخره و نخ نماپی می نویسند .!
    • ارسلان IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      29 3
      تو سیاست هیچ معادله ی ثابت و قطعی وجود نداره و هر چیزی و هر کاری ممکنه. تو سیاست هیچ چیز قطعی نیست.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    164 2
    مثل آفتاب روشن است کارکیست
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    96 2
    چقدر این کارشناستون معتبره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • احمد US ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    11 95
    تحلیل درستیه. بخصوص دلایلی که برای اجرای حملات شیمیائی توسط اسرائیل و حماست صعودی و صهیونیسم از داعش مطرح کرده خیلی منطقی هست.
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      4 3
      احمد آقا، من یه چیزی به شما بگم. اینها را برای اینها نگو. اینها هر روز پای بی بی سی نشستن و اراجیف به اصطلاح کارشناسان بی بی سی را گوش میکنن و کلی هم به به و چه چه میکنن. اما کافیه یکی بگه فلان کس فلان کار بد را در مورد اسد و سوریه کرد تا یه تف بندازن تو صورتش و به بقیه حرفهاش گوش ندن. خودت را خسته نکن داداش
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    سلام قطعا" وبا دلائلی که در این مقاله ذکر شده حمله به تاسیسات نفتی آرامکو کار اسرائیل با مشارکت امریکا میباشد .علاوه بر عللی که ذکر کرده .امریکا نیز از این حمله منافعی از قبیل گران شدن نفت وباصرفه شدن استخراج نفت در امریکا وجایگزینی نفت در عربستان را در سردارند
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      3 41
      و باز تیغ زدن و فروش سلاح بیشتر به ابلهان صعودی
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    از سوی اسرائیل است. حملات قبلی به نفتکش ها هم کار اسرائیل بود. اصلاً همین سبب نزدیکی ابوظبی به تهران شد. امیدوارم سعودی هم متوجه شود.
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      2 3
      احسنت به شما. جون شما نباشه تا همین الان هم معلوم نشد بدنه نفتکش از زیر آب چطوری سولاخ شده. اصلا کسی صداش را در نیاورد. البته هی گفتن ایران پهپاد زیر دریایی داشته و این سولاخها مال او پهپاد زیر دریایی ایرانه اما شما واقعا خیال کردی اگه کار ایران بود، شتر دیدی ندیدی میشد؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    69 2
    من نبودم
  • ایرانمهر IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    18 67
    به نظر این کار خود آمریکائیهاست که با پیشنهاد و همکاری اسرائیلی ها و یا توسط عناصر تحت فرمانشون انجام شده...... چون بیشترین سود رو آمریکائیها در این قضیه می برند. فروش نفتشون و فروش سلاحها و قراردادهای کلان برای بازسازی تاسیسات نفتی و گرفتن پول برای تامین امنیت و ..... و اسرائیل هم دنبال گرفتار کردن ایرانی ها و درست کردن اجماع جهانی علیه ایران هستند. و طبیعی است که کشورهای عربی و بخصوص عربستان هم بازیچه دست اینها شده. ...... اگه یمنی ها توانائی این رو داشتند قطعا زودتر از اینها این کار رو می کردند. چون با این کار دیگه جنگ با یمن به پایان خودش نزدیک میشه.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    97 8
    ولی تحلیل صدا سیمایی بود.
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      2 20
      تحیلی صدا و سیمایی بود؟ پس معلومه که همه متن را نخوندی. طرف داره میگه یهودی های آمریکا اخلاق را به سیاست ترجیح میدن و آمریکا را به اسراییل جنایتکار. حضرت عباسی صدا و سیما از این حرفها میزنه؟ اتفاقا صدا و سیما هم مثل من فکر میکنه .اگه این بی شرفها توی کویینز و بروکلین نیویورک از اسراییل حمایت مالی و معنوی و سیاسی نمیکردن، اسراییل مثل الان تبدیل به یه سگ درنده نمیشد. این داره هنونه میده زیر بغل یهودی ها. صدا و سیما فقط بلده 4 تا شاپو به سر را هر دفعه بیاره تو پرس تی وی و بگه اینها نمایندگان تمام یهودی های دنیا هستن خخخخخخخخخ
  • راضیه محجور IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    8 77
    سلام. چقدر این نویسنده و نظریه درداززیبا وعمیق پردازش کرده است. نتانیاهو به هردری میکوبدتابماند ونطفه ی جنگ کل دنیا هم همین وقیح بی شعوراست.دقیقا پشت درپشت عربستان رامیکوبدوتحریک میکند که بمان دریمن تاما امریکا الکسا نیم به باتلاق.واقعا کوچکترین نابودیهااسرائیل وعربستان وارفتست. مهمترین دشمن دنیا که تابحال درامان مانده امریکاست.امریکابایدتوکارائیدلونه ی امن پیداکنه چون اروپا هم تشنه ی خون امریکاست امریکای جنوبی فبها.امریکابهتره بشینه منتظرطوفانهای خودساخته ی خودش که برعلیه نرمش برپامیکندودیگه خودش تواون طوفانهاپابدریابزنه برای امحاء خودش
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    24 49
    قطعا دست خدا بود و خیلی مهمتر از گل مارادونا
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    98 5
    چهارتا تحلیل درست اورده مثل بحث شیمیایی و داعش .بعدش در دل این تحلیل دروغ بزرگ که کار اسراییل بوده را جا داده.اسراییل بخواد همچون حمله ای کنه امریکا و روسیه متوجه خواهند شد .پس درگیری از طرف امریکا شکل نمیگیره.عربستان هم قطعا با این حمله بیشتر وحشت میکنه و مجبور میشه زودتر با یمن توافق کنه ! وقتی ما پهپاد رادار گریز را میزنیم یعنی تکنولوژی ساخت پهپادی که رادار گریز باشه هم داریم.اگر یک درصد کار اسراییل باشه اتفاقا باعث میشه قدرت ایران را دو چندان نشان بده.وقتی کشوری قدرتمند به نظر برسه احتمال جنگ و درگیری کمتر میشه.تحلیل کاملا مغرضانه است
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      3 19
      میگم عمو جان یه چیزی به ذهنم رسید. بویینگهای القاعده که زدن به برجهای دوقلو مردم در رفتن. به فاصله کوتاهی بعدش دینامیتهایی که در طبقات پایینی برجهای دوقلو کار گذاشته بودن منفجر شد تا کل ساختمون یه بارکی بخوابه. آخه میدونی چیه؟ لری سیلور استاین میدید این برجهای دوقلو که مالکشه ، کلنگی شدن. با حساب خودش که نمیتونست خرابش کنه چون یهودی بود میخواست هم خرابش کنه هم یه پولی از بیمه بگیره. اینه که برنامه ریزی کردن تا القاعده از بالا خرابش کنن و قوم برگزیده هم از پایین دینامیت بذارن. خود لری هم صبح 11 سپتامبر گفت از متخصص پوست وقت دارم و نمیتونم بیام دفتر. به بقیه یهودی های ساختمان هم اس ام اس کردن سر کار نروید چون قراره گود برداری کنیم و خطرناکه. آره قربون. آرامکو هم ممکنه همینطوری باشه. اونها از جنوب حمله کردن و اینها هم که مرتب فانتومهاشون در منطقه پلاسه، یه چند تا موشک ول کردن توسط آرامکوی شیخ سلمان
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    83 5
    چرت نگو
  • میثم ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    80 10
    تو عصر جی پی اس و ماهواره های جاسوسی و عکسهای دقیق و ... اینجور تفسیر های آبکی هیچ جایگاهی نداره .. طرف مقابل داره با مدرک میره شورای امنیت!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      14 45
      مدارکش رو دیدیم تو کنفرانس خبری ریاض چیز دندان گیری نبود
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      6 0
      اتفاقا من هم همینو میگم. اینو به آمریکا بگو. بگو یه چند تا مدرک نشون بدن که کار ایران بوده. مگه نمیگی عصر ماهواره است؟
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      2 0
      مواظب باش با این مدارک معتبر! آمریکایی از شدت شادی ذوق مرگ نشی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    5 25
    دوباره یه آمریکایی که فقط میخواد این آهن پاره (f35) رو به مردم دنیا به عنوان یه سلاح برتر قالب کنه.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    5 25
    این هم یه 11سپتامبر دیگه است و بهانه ای برای تحریم جدید بر ایران و حواس پرت کردن مردم از شکست نتانیاهو در انتخابات و ماندن آمریکا در منطقه یمن باید فورا چند نقطه از امارات را بزند تا نقشه این عوضیها درست از آب در میاد و معادله جور دیگر بشه هر چه زودتر بهتر
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      24 1
      بابا خوش خیال
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      3 12
      من فکر میکنم قرار بود مراسم یادبود 11 سپتامبر را در عربستان برگزار کنن اما چون امکانات فراهم نبود سه روز تاخیر افتاد و مراسم را در 14 سپتامبر برگزار کردن. الان هم اون مایک پمپیوی نره خر با قد 181 سانت دور افتاده تا مثل دونالد رامسفلد که کلی سر فروش اف 14 در زمان پهلوی پورسانت به جیب زد، برای ائتلاف یارگیری کنه
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    4 22
    یمنی ها ......
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    3 0
    مدلهای صادراتی اف 35 حتی مدل اسرائیلی دارای سطح مقطع 0.1 متر مربعی هستند و رادارگریزی آنچنانی ندارند و یک نسخه با تولید کم برای خود امریکا رادارگریزی خوبی دارد پس اگر اف 35 اسرائیلی بوده حتما شناسایی می شده.
  • سیاوش ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    2 3
    اما خدایش اگه عمیق به ماجرا نگاه کنید شامپو سیر پرژک بهتر از شامپو بچه ی جانسونه
  • سرباز US ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    قطعا یمن بحث پیشرفت یک چیز است بحث سلاح یک چیز جدا است شما برای ساخت موشک کروز نیاز به تجهیزات و نیروی متخصص داری ولی برای شلیک آن فقط یک کودک ده ساله کافی است دولت یمن با تاراج ثروت مردم یمن مثل شاه صدام و عربستان خرید فله ای سلاح می کرد و با قیام انصارالله این سلاح ها به دست انصارالله افتاد حتی حدس من این است دولت فراری یمن پهباد ها را از اسراییل خریده است چون اسراییل اولین کشوری است که پهباد انتحاری ساخته است