روایت آبیاری باغ ۲۰ هکتاری پسته محسن هاشمی از زبان خودش

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس شورای شهر تهران درباره باغ ۲۰ هکتاری پسته خود و نحوه آبیاری‌اش توضیحاتی داد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در بازدید از بوستان چیتگر با اشاره به حساسیت اعضای شورای شهر نسبت به تذکر فراهانی درخصوص نابودی بخشی از این بوستان گفت: ما به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران برای بازدید از این بوستان حاضر شدیم و باید اعلام کنم خوشبختانه از نظر ساختار و مدیریت در شهرداری منطقه ۲۲ تسلط و حساسیت کافی نسبت به موضوع حفظ درختان بوستان چیتگر وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های موجود برای حفظ بوستان چیتگر درست پیگیری شود، افزود: بزرگترین مشکل بوستان چیتگر آب است و حال جای تأمل است که مدیریت منطقه سالیانه ۷ میلیارد تومان بابت نگهداری از بوستان چیتگر هزینه می‌کند، اما پول ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومانی سالانه آب آن را نمی‌دهد و از این رو این رقم به مرور زمان سنگین می‌شود.

او با اشاره به باغ ۲۰ هکتاری پسته خود افزود: باغ ۲۰ هکتاری پسته ما تنها به وسیله یک نفر و با استخری کوچک به شکل تحت فشار آبیاری می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به گونه شناسی درختان تصریح کرد: در انتخاب گونه درختان برای کاشت نیز باید دقت کافی انجام شود که هم درخت سایه گستر باشد و هم از لحاظ اقلیمی و آبیاری با اقلیم ما هم‌خوانی داشته باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =