سناتور آمریکایی: ترامپ هر کاری می‌کند تا وارد جنگ نشود

فارس نوشت: یک سناتور آمریکایی می‌گوید که رئیس‌جمهور این کشور برای آنکه وارد درگیری مستقیم با کشوری دیگر نشود، هرکاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

«سناتور جیمز ریش»، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می‌گوید «این رئیس‌جمهور، نمی‌خواهد با هیچ‌کس وارد جنگ شود. او چنین گرایشی ندارد.»

این سخنان سناتور ایالت آیداهو در ضمن یک گزارش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال مطرح شده که به رویکرد آمریکا پس از حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو اختصاص دارد.جیمز ریش می‌افزاید: «او (دونالد ترامپ)، هرکاری می‌کند تا از درگیری مستقیم با کشوری دیگر جلوگیری کند.»

در گزارش وال‌استریت ژورنال، رویکرد دولت آمریکا در قبال مساله حمله به تاسیسات آرامکو، ترکیبی از ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای محکوم کردن ایران و اعمال تحریم علیه این کشور ذکر شده است. به نوشته این روزنامه، آمریکا به دنبال ایجاد ائتلافی در سازمان ملل است.

پیش‌تر گزارش شده بود که واشنگتن قصد دارد موضوع حمله به تاسیسات شرکت سعودی آرامکو را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بکشاند.

پس از آنکه بامداد روز شنبه، 10 فروند پهپاد ارتش یمن در عملیاتی تلافی‌جویانه، توانستند آسیب‌های گسترده‌ای به تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص وارد کنند، مقامات آمریکایی سعی کردند انگشت اتهام را به سمت تهران بچرخانند. رسانه‌های غربی حتی تلاش کردند از احتمال اقدام نظامی علیه ایران تصویرسازی کنند.

تهران ادعاهای مقامات آمریکایی را رد کرده و در پیامی به طرف آمریکایی هشدار داده که هرگونه تجاوزی را فراتر از منبع آن تجاوز پاسخ خواهد داد.

«علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز هشدار داد: سیاست راهبردی ایران،کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو است، لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزان باشد، به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =