یک جامدادی را با حداقل چقدر هزینه می توان پر کرد؟

برنا نوشت: برای پرکردن یک جامدادی ابتدا باید با قیمت انواع جامدادی و انواع مداد و مداد رنگی و اتود و خودکار و خطکش و پاک کن و تراش و لاک غلط گیر و... آشنا شوید که در این پنج شنبه ما با توجه به نزدیکی شروع مدارس به سراغ قیمت آنها رفته ایم.

 بررسی‌های صورت گرفته از بازار لوازم‌التحریر نشان می‌دهد که برای خرید یک بسته دوازده‌تایی مداد مشکی یا قرمز می‌توانید بین هشت تا ۲۳ هزار تومان هزینه کنید. البته برندهای معروف‌تر و گران‌قیمت‌تر نیز هستند که هر مداد آن‌ها حدود ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد.همچنین مدادهای طرح‌دار که بیشتر برای کودکان تولید می‌شود نیز به قیمت حدود ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد .

خودکارهای معمولی را نیز می‌توانید با قیمت ۹۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان تهیه کنید.برای خرید اتود نیز که امروزه جای مداد را برای بیشتر دانش‌آموزان گرفته، باید حداقل ۵۰۰۰ و حداکثر ۶۵ هزار تومان هزینه کنید.

هر بسته مداد رنگی ۱۲‌ تایی نیز بین ۱۹ تا ۳۵ هزار تومان قیمت دارد. البته بسته‌های مدادرنگی‌ شش تایی نیز در بازار به چشم می‌خورد که حدود ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد.

به گفته فروشندگان بیشترین قیمت بسته‌های شش‌تایی مدادرنگی حدود ۱۵ هزار تومان است.

اما عجیب‌ترین محدوده قیمت مربوط به پاک‌کن و تراش است، به طوری‌که قیمت هر دو این محصولات از ۱۰۰۰ تومان شروع می‌شود و قیمت پاک‌کن به ۲۵ هزار تومان و قیمت تراش به ۳۰ هزار تومان نیز می‌رسد.فروشندگان می‌گویند که گران‌ترین پاک‌کن‌ها برندهای آلمانی هستند و تراش‌های ایستاده نیز قیمت بالا را در این بخش دارند.

غلط‌گیر نیز به قیمت حدود ۵۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

خط‌کش‌های تکی به قیمت حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه‌ می‌شود، اما قیمت بسته‌های خط‌کش شامل نقاله و گونیا به ۵۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان می‌رسد. قیمت پرگار نیز ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

انواع جامدادی نیز در ساده‌ترین حالت ۵۰۰۰ تومان قیمت دارد، اما قیمت طرح‌های خاص این کالا به ۶۵ هزار تومان هم می‌رسد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =