فوتبالی که ما می‌خواستیم این نبود

ما ایرانی‌ها در فوتبال‌دوستی شهره عالمیم این واقعیتی کتمان‌ناشدنی و انکارناپذیر است.

سیدمهدی فاطمی: کسب افتخارات متعدد در سطح آسیا و حضور چهارباره در جام جهانی خود موید برتری و سروری فوتبال ما در قاره کهن بوده و هست. فوتبالی که با علی دایی در قله باشکوه بهترین گلزن ملی جهان قرار گرفته و بزرگان دنیای توپ گرد و مستطیل سبز  را پشت سر دارد. فوتبالی با دربی‌های بزرگ و صدهزار نفری که همواره توجه رسانه های مطرح دنیا را به خود جلب کرده است
اما امروز و به لطف مدیریتهای ناکارآمد شناسه‌های تازه‌ای برای مطرح شدن فوتبال ما در دنیا بوجود آمده است!
فوتبال ایران را امروز با سحر خدایاری  می‌شناسند. همان هواداری که در اعتراض به ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه دست به  خودسوزی زده و تحت عنوان دختر آبی تبدیل به ترند اول جهانی شد!
جالب اینکه برخلاف شکنندگی رکورد ۱۰۹ گل ملی دایی، داغ ننگ این اتفاق شوم و تامل برانگیز تا ابد بر پیشانی ورزش و جامعه ایران خواهد ماند! 
دنیا اگر همه افتخارات و قهرمانی های ما را فراموش کند محال است ضجه های مادر داغدارِ عماد کودک مظلوم و هشت ساله را که روی ندانم کاری های مسوولین ورزشگاه آزادی دچار برق گرفتی شده و خشک شد از یاد نخواهد برد.
اتفاقات سیاه و زشتی که در پر طرفدار ترین رشته ورزشی ایران رخ میدهد گویای ناتوانی فدراسیون نشینان و سایر عوامل دخیل در اداره فوتبال است. فوتبال ما بدون تعارف خالی از چهره های سالم و خوش‌نام شده است! این آلودگی و فساد متاسفانه رسانه ای همچون صداوسیما و بخش عمده ای از رسانه های مکتوب را نیز در برگرفته است.
عنان کار دست افراد سودجو و منفعت طلب افتاده و مسوولیت ها در اختیار بی‌کفایت ترینها افتاده است.در چنین شرایطی این همه کشت و کشتار و خودسوزی و برق گرفتگی و خشک شدن با برق و کور شدن بر اثر سنگ پرانی و ... عجیب هم نیست!
وضعیت اسفناک ورزشگاهها که بیشتر به میدان جنگ اقوام متخاصم میماند حاصل تفکرات تفرقه افکنانه تصمیم گیران ورزش است.بالاگرفتن دعوای آبی و قرمز تا جاییکه اسلحه برداشته و هوادار رقیب را مهمان سینه قبرستان کنند هم از جمله هنرمندی های همین افکار ناسالم اما دخیل در اداره فوتبال است.
این چیزی که ما شاهدش هستیم نه ورزش است و نه سرگرمی بلکه کابوسی وحشتناک و امنیت ستیز است! 
کار فوتبال ما از زنگ خطر گذشته و در مرز انفجار است این آتشفشانی که دانسته یا ندانسته فعال شده است استعداد عجیبی در خلق مصیبت و کشت و کشتار دارد..این فوتبال باز هم قربانی خواهد گرفت.
حسرتمان وقتی صد افزون میشود که دنیای فوتبال را  دنبال میکنیم. به راستی از آن همه جذابیت و پیشرفت چرا نباید ذره ای ناچیز سهم مردم ما باشد؟

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AO ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    البته حضور پنج گانه در جام جهانی
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    بسه موج سواری
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    تقريبا اكثر مسئولين از تاج و كفاشيان بگير تا فتاحىِ كم سواد و حتى وزير محترم ورزش همه مسئول هستن