درخواست نماینده فرانسه در شورای امنیت درباره ادلب

ایرنا نوشت: نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت ادلب، خواستار آتش بس در این منطقه از سوریه شد.

نیکولاس دی ریوایر نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع وضعیت انسانی سوریه به ویژه ادلب برگزار شد، گفت: آتش بس در ادلب یک اولویت مطلق است.

وی با تاکید بر اینکه باید به حقوق بین المللی انسان دوستانه احترام گذاشته شود، ادامه داد: راه حل سیاسی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: فرانسه از دسترسی به کمک های اولیه زندگی حمایت می کند و کسانی که با دسترسی کمک های انسان دوستانه مخالفت می کنند پاسخگو خواهند شد.

نمایندگان آلمان، کویت و بلژیک که طراح قطعنامه ای برای شرایط انسانی ادلب هستند و پیش از این هم خواستار برقراری آتش بس بودند، بیانیه مشترکی قرائت کردند که در آن آمده است: شورای امنیت نمی تواند نسبت به وضعیت ادلب بیش از این ساکت بماند.

این سه کشور افزودند: پس از مذاکرات طولانی مدت، آلمان، کویت و بلژیک به طور مشترک مسئول ارائه قطعنامه ای شدند که امروز درباره آن رای گیری می شود.

این بیانیه که توسط نماینده آلمان قرائت شد، می افزاید: ما از همه اعضای شورای امنیت می خواهیم که به این قطعنامه رای مثبت دهند. این یک مسئولیت مشترک همه اعضای شورای امنیت است تا اقدامی انجام دهند.

علاوه بر قطعنامه پیشنهادی این سه کشور، روسیه و چین هم قطعنامه دیگری ارائه داده اند و باید دید در رای گیری نهایی کدام یک می تواند اکثریت آرا بدون مواجهه با وتوی یک عضو دائم شورای امنیت را به دست آورد.

ادلب سوریه آخرین منطقه‌ای در این کشور است که تروریست ها همچنان در آن حضور دارند که برخی از آنها از سوی کشورهای منطقه و همچنین غربی ها حمایت می شوند.

روسیه و سوریه همواره بر این اصل تاکید داشتند که هرگونه آتش بس در مناطق تحت تصرف تروریست ها نباید شامل متوقف شدن مبارزه با آنها شود.

در طول هشت سال جنگ سوریه، کشورهای عمدتا غربی بر این مدار حرکت کرده اند که هر گاه عرصه بر تروریست های مورد حمایتشان تنگ شده است، به بهانه های انسان دوستانه تلاش کرده اند مبارزه با آنها متوقف شود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =