آپارتمان‌هایی با نرخ ۹۰ میلیون تومان در هر متر در بازار تهران

 حسام عقبایی گفت: همین حالا در گران ترین منطقه تهران واحدهای مسکونی هست که قیمت هایی دو برابر قیمت عرف منطقه دارد چرا که امکانات این واحدهای مسکونی بسیار بالاست.  

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در توضیح دلایل بروز این اتفاق گفت:« از دهه ۸۰ الگوی ساخت مسکن تغییر کرده، یعنی واحدهای لوکس بیش از کشش بازار ساخته شدند ولی واحدهای عمومی و مردمی چندان رشد نکردند. به همین دلیل اکنون اغلب واحدهای خالی تهران را واحدهای لوکسی در بر می گیرند که نسبت به درآمد عمومی جامعه قیمت بیشتری دارند و تعداد کسانی که می‌توانند صاحب آن شوند کمتر از واحدهایی است که ساخته شده است. »

غقبایی

او در رابطه با قیمت واحدهای مسکونی در محلات مختلف گفت:« در شمال تهران، از شمال شرق تا شمال غرب تقریبا قیمتها یکسان هستند اما این سازه های خاص هستند که قیمت های بالا دارند. یعنی مثلا واحدهایی با متر ۹۰ میلیون تومان چندان براساس قیمت زمین تعیین قیمت نشدند، بلکه سازه آنها بعلاوه امکانات رفاهی که آن ها را لاکچری کرده سبب شده تا قیمت برخی واحدها سر به فلک بکشند. این مهم سبب شده حتی در لواسانات نیز که یک منطقه اطراف تهران است نیز قیمت واحدهای خاص به اندازه مناطق شمالی تهران باشد. »

 مشروح گزارش خبرانلاین درباره مکانیزم تعیین قیمت مسکن را اینجا بخوانید

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =