آمریکا از ورود 12دانشجوی ایرانی جلوگیری کرده است

ایرنا نوشت: یک روزنامه آمریکایی روز شنبه نوشت: دولت آمریکا در یک ماه اخیر از ورود ۱۲دانشجوی ایرانی به این کشور ممانعت کرده است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دستکم ۱۲ دانشجوی ایرانی که قرار بود برنامه های تحصیلات تکمیلی خود را در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر در سال تحصیلی جدید شروع کنند، روادید آنان به طور ناگهانی لغو و از پرواز آنها به آمریکا ممانعت شده است.

برخلاف گزارش نیویورک تایمز، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، هیچ تغییری در سیاست آمریکا بوجود نیامده و بیشتر دانشجویان خارجی در سال تحصیلی جدید قصد ادامه تحصیل در مدارس دانشگاه کالیفرنیا را دارند.

وزارت امورخارجه امریکا مدعی شد: هیچ تغییری در مورد ویزای دانشجویی صورت نگرفته و مقامات آموزش عالی می گویند که مشکلات در این خصوص برای هر صدها هزار دانشجوی بین المللی که برای شرکت در کالج ها و دانشگاه های آمریکایی سفر میکنند، در هر پاییز ایجاد می شود.

با این حال دانشجویانی که بیشتر آنها راهی دانشگاه کالیفرنیا شده بوده اند، می گویند روادید آنها بدون هیچ گونه اطلاعیه و توضیحی در آخرین لحظه باطل شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    هر ترم ویزای تعداد زیادی دانشجو توسط سفارت کشورهای مختلف به دلایل متععد لغو میشود. این موضوع که شما تا این حد روش مانور می دهید نشان میدهد این دانشجوها ایادی حکومتی هستند که شناسایی شده اند.
  • US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    8 18
    یکی از آفیسرهای مسئول صدور ویزا ظاهرا یکی از مراحل رو انجام نداده بوده و نیاز به بررسی دوباره داره که احتمالا طبق روند عادی، یک ماه طول بکشه. هر چند که ظاهرا لحظه‌ی آخر به دانشجوها خبر دادند که باعث خسارات مادی شده و احتمالا ترم پائیز رو هم از دست بدهند.
    • US ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      5 2
      تو ایران بخوان دکتری بخونن باید ماهی چند میلیون درامد داشته باشن اما تو امریکا دکتری تحصیل مجانی هست و پولی بابت کمک هزینه تحصیل و زندگی پرداخته میشه که معمولا دانشگاه به دانشگاه و رشته به رشته متفاوت هست. اگه انتخاب درستی داشته باشن دانشجوها و رشته ها و دانشگاه های خوبی رو انتخاب کنن اون قدری حقوق از دانشگاه یا استاد میگیرن که در سال میتونن چندهزار دلار تا بالای ۱۰ هزار دلار هم ذخیره کنند. با اون پول طی ۵ ۶ سال دکتری می تونن به تومن تبدیل کنن و خونه ای تو جای متوسط تهران یا جای خوب شهرستان ها بخرن یا سرمایه گذاری کنن! بعد از تحصیلات هم مهندس ها بالای ۷۰ ۸۰ هزار دلار در سال حقوق دارن که ۲۰ ۲۵ هزار دلار بسته به کدوم ایالت مالیات کم میشه! ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار هم بابت هزینه های زندگی میره با فرض جای تقریبا خوب با کیفیت خوب زندگی کردن. ۳۰ ۳۵ هزار دلار می تونن سالیانه ذخیره کنند با قیمت دلار الان ۳۵۰ ۴۰۰ میلیون تومن میشه که می تونن تو ایران سرمایه گذاری کنند. ای از امریکا
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    45 16
    بابا تئوكشور خودتون تحصيل كنيد مگه آمريكا چي داره!
    • US ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      2 2
      حالا اگه تو ایران می بودن اولا باید با خانواده اشون زندگی می کردن تا سن ۳۰ ۳۵ سالگی! دوما باید ماهی کمه کم یه میلیون از جیب بذارن! بعد از تحصیلات هم پسر باشن ۲ سال خدمت سربازی میرن! نمی تونن به راحتی ازدواج کنند که تو امریکا این اتفاق به سادگی شدنی هست و دانشگاه کمی حقوق هارو بیشتر میکنه که هزینه متاهل بودن رو پوشش بده! مریض بشی باید کلی پول دارو و ازمایش بدی که این موضوع هم تو امریکا از حقوق دانشجو پرداخته میشه! تو سن ۳۵ سالگی هم دنبال کار می افتن که ماهی ۲ ۳ میلیون حقوق بگیرن که ۲ میلیون رو میدن کرایه خونه و یه تومن هم مابقی زندگی شون! با این حقوق و افزایشش تو ساله ای متوالی، حدودا ۳۰ سال طول میکشه تو تهران یکی خونه بخره! ماشین هم باید چندسال وقت بذاره! وام بخواد بگیره باید ۲۰ ۳۰ درصد بیشتر پس بده که تو امریکا ۳ ۴ درصد هست اونم برای وام های ۱۵ یا ۳۰ ساله! تورمی که تو ایران هست جوری هست که سرمایه دلاری یا طلا نداشته باشی تو اخر سال، انگاری یک سال بدون حقوق کار کردی! و خیلی خیلی چیزهای دیگه که نمیشه نوشت!یه کم مطالعه کنید و وضعیت کشور رو هم بسنجید!
  • اسماعیل IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    38 1
    خوب بوداسامی پذیرفته نشده دردانشگاه کالیفرنیا رااعلان میکردند
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    22 3
    کلا همه چی فقط به ضرر مردمه
  • علی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    63 16
    مگر آمریکا تروریست اقتصادی نیست؟ مگر آنها دروغگو نیستند؟ مگر به گفته آقای ظریف برای آنها نفت از خون آدم ها مهم تر نیست؟ چرا می روید آنجا درس بخوانید؟ آن وقت ممکن است شما هم مثل آنها شوید؟ مانده ام چرا اقای ظریف خودش رفت آنجا درس خواند و چرا اصرار دارد هر سال هم به آنجا سفر کند؟؟ بله می دانم که خواهید گفت مشکل سیاستمداران آنجا هستند نه خود آمریکا اما انصاف داشته باشیم که این سیاستمداران اعضای همان جامعه هستند و با رای همان مردم انتخاب شده اند. اصراری ندارم که بگویم آمریکا چنین مصداقی است اما به صورت کلی چگونه می توان پذیرفت که در یک جامعه سالم و رو به پیشرفت انسان های ناصالح زمام امور را در دست بگیرند و در عین حال روند رو به پیشرفت همچنان تداوم داشته باشد و آدم ها از جای جای دنیا فقط بخواهند بروند آنجا را ببینند؟ نمی دانم شاید هم من در اشتباه هستم.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      7 43
      چرا ناراحتی داداش؟ مگه پول تو رو دارن خرج میکنن؟ آمریکا مگه مهد آزادی و دموکراسی نیست؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      1 4
      دولت های آمریکا با همدیگه فرق می کنن.جامعه ی آمریکا هم جامعه ی یکدست نیست.این که ما با بخشی از دولت و بخشی از جامعه ی امریکا مشکل داریم دلیل نمی شود ارتباط خودمان را با کل آن جامعه قطع کنیم.بسیاری از افراد که در آمریکا تدریس می کنند با سیاست های این کشور بر علیه ایران مشکل دارند.بسیاری از این دانشجویان بعدها به کشور خودشان بازمی گردند و به کشور خودشان خدمت می کنند یا در حین اقامت در آن کشور مسیر تبادل علمی با کشور خودشان را برقرار می سازند.بخش عمده ای از رشد تکنولوژِ کشور چین از این طریق اتفاق افتاده است.در حالی که چین مخالف سرسخت سیاست های آمریکاست. این که ما به دلیل مخالفت با آمریکا خودمان را از علم آن ها محروم کنیم گونه ای از خودتحریمی است.به اندازه ی کافی تحریم شده ایم.دیگر خودتحریمی روا نیست.
  • SE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    24 23
    بهتر که پذیرفته نشدند. درس خوان هستی در مملکت بخوان. امکانات تحصیل در مملکت هست.
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      6 0
      آيا شما خودت الان در ايران هستي؟
    • بهمن IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      1 0
      پس چرا خودت فرار کردی رفتی سوئد
  • نظر منتشریان IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    28 1
    تو کنکور امریکا میگن دو نفر همزمان رتبه 10 کشوری علوم تجربی شدن. امثال جفتشون رشته پزشکی دانشگاه شهید جورج بوش پدر قبول شدن. امیدوارم واقعیت داشته باشه
  • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    35 3
    دوست عزیزی که با عبارت « چرا ناراحتی داداش ؟...» به نوشته من پاسخ داده اید لطفا یک بار دیگر و با دقت نوشته من را بخوانید.امیدواریم این بار متوجه مطلب بشوید.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    1 0
    کدام اقا زاده را راه ندادند ؟ کسی که در امریکا میخواهد تحصل کند ماهانه حدود 5000دلار هزینه دارد که افراد معمولی از پس این هزینه ها برنمی ایند
  • ali mosavi IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا