توصیه گوترش به سران کشورها: اگر خبرهای خوبی ندارید به نشست نیویورک نیایید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیرکل سازمان ملل متحد از سران کشورهای مختلف خواست دست پُر به نشست آب و هوایی نیویورک بروند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب به سران کشورهایی که قرار است در نشست آب و هوایی روز یکشنبه در نیویورک شرکت کنند، گفت: اگر خبرهای بد دارید، به نشست نیایید.

آنتونیو گوترش در مراسم ناهار با حضور ۱۵ خبرنگار در مقر سازمان ملل متحد گفت این همانند یک بلیط ورودی است. ما از کشورها پرسیده ایم آیا پیشرفت مثبتی دارید که از آن خبر دهید؟ اگر این طور است یادداشتی یک صفحه‌ای از آن برای ما بفرستید.

طبق برنامه‌ای که سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد ۶۴ کشور و همچنین اتحادیه اروپا در نشست آب و هوایی سخنرانی خواهند داشت. هدف این نشست که روز یکشنبه و در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود این است که شمار زیادی از کشورها تشدید طرح‌های خود برای کاهش گازهای گلخانه‌ای را اعلام کنند.

گوترش به خبرنگاران گفت شمار قابل توجهی از کشورها قرار است از تصویب هدف به صفر رساندن مصرف کربن تا افق ۲۰۵۰ خبر دهند. این بدان معناست که این کشورها متعهد می‌شوند انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را برای مثال با کاشت درختان جاذب دی اکسید کربن کاهش خواهند داد. در حال حاضر تنها ۲۰ کشور این هدف را تصویب کردند یا به قوانینی به این منظور رای دادند.

وی تاکید کرد: همه مشکلات در پایان نشست حل نخواهد شد. هدف من این است که بیشترین میزان توجه‌ها را جلب کنم. گوترش باتوجه به گام‌های بزرگ چین در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت چین یکی از معدود کشورهایی است که در زمینه تعهدات توافق پاریس پیشرفت خواهد داشت.

هریک از سران کشورها که قرار است در این نشست سخنرانی کنند سه دقیقه فرصت خواهند داشت. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان؛ نارندرا مودی، نخست وزیر هند؛ رجب طیب اردوغان رئیس، جمهور ترکیه؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر؛ اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور کنیا؛ ایوان دوکه مارکز، رئیس جمهور کلمبیا و همچنین دونالد توسک، رئیس جمهور شورای اروپا در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =