اردوغان پیش از عزیمت به نیویورک: قصد درگیری با آمریکا را نداریم

ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: . ایالات متحده می داند که همپیمان راهبردی ماست. ما با هم در ناتو نیز هستیم و طی سال‌های متمادی این همپیمانی به هر صورت ادامه داشته تا به اینجا رسیده است بنابراین نمی خواهیم با آمریکا درگیر شویم.

به گزارش رسانه های ترکیه در روز شنبه، رجب طیب اردوغان پیش از عزیمت به نیویورک رای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، به سؤالات خبرنگاران در فرودگاه استانبول پاسخ داد.

اردوغان با ادعای اینکه حضور ترکیه در شمال سوریه برای مبارزه با تروریست ها است، افزود: معتقدیم که این منطقه ( شمال سوریه) را از وجود تروریست هایی که برای ما خطر ایجاد می‌کنند، پاکسازی خواهیم کرد. آمریکا نیز در منطقه‌ای حضور دارد که به آن دعوت نشده است. اکنون به گروه‌های تروریستی کمک می کند که ما نمی توانیم چشمهایمان را بر آن ببندیم. در واقع حمایت آنها از گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک کاملا آشکار است.

اردوغان در مورد خرید سامانه دفاعی پاتریوت از آمریکا نیز گفت: این گزینه هنوز از روی میز برداشته نشده است.

رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه موجودیت داعش در منطقه به پایان رسیده است، اظهار داشت: اما اکنون سازمان نیروهای دموکراتیک سوریه را وارد میدان کرده‌اند. البته این موضوع به طور کامل فریبکاری است. این هیچ فرقی با پ.ی.د و ی.پ.گ ندارد. آن را می توانیم یک گروه تروریستی چتری بنامیم. گام‌های ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه ضربه مهلکی به گروه تروریستی وارد خواهد کرد.

اردوغان درباره مسأله فلسطین نیز گفت: شورای امنیت سازمان ملل نمی‌تواند مسئله فلسطین را باید حل کند. از سال ۱۹۴۸ تاکنون جایی که رسیدیم، مشخص است. مسئله اسرائیل که حل نشده است. اسرائیل قطعنامه‌های سازمان ملل را نمی پذیرد. پاسخ این را به ما بدهند. آیا اراضی اسرائیل در سال ۱۹۴۸، همانی است که امروزه هست؟

رئیس جمهور ترکیه در پایان با اشاره به اینکه نباید شورای امنیت سازمان ملل متحد هر حرفی را که اسرائیل می زند تایید کند، بیان داشت: ۵ عضو دائمی شورای امنیت باید در صورت لازم آن را وتو کنند.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    9 2
    ما هم همینطور. حواسمان به شماها هست. نمی شه هم از توبره بخورید و هم از آخور.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      8 0
      درستش هم همینه باید در هر موردی به فکر منافع کشور و مردمش باشه.تا بوده همین بوده و تا هست همین هست!!!!