تهران آبی یا تهران قرمز؟

نودمین جدال استقلال و پرسپولیس عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

عرفان حاج‌بابایی: دربی زودتر از همیشه و این بار در ایستگاه چهارم لیگ برتر به سراغ سرخابی های پایتخت آمده.دربی ای که طبق همان سخن کلیشه ای معروف فقط 3 امتیاز دارد اما برای هواداران و همچنین از لحاظ روحی،روانی برای دو تیم قطعا بیش از این حرف ها می ارزد. نمونه بارز این مسئله هم در دربی برگشت فصل گذشته به چشم آمد.جایی که نتیجه آن مسابقه عملا روند امتیاز گیری دو تیم در ادامه فصل را تغییر داد و باعث شد تا پرسپولیس نه چندان سرحال در نهایت قهرمان شود و استقلال که با شفر امیدوار به رسیدن به قهرمانی بود قافیه این رقابت بزرگ را به رقیب سنتی اش ببازد.

دربی این فصل اما تحت تاثیر حواشی مختلف از ماجرای تقسیم سکوها به صورت 90-10 گرفته تا بلیت فروشی و بازی وسط هفته و اتفاقات مختلف دیگر قرار است برگزار شود.دیداری که در ادامه خواهیم دید مهم تر از چیزی است که به پنداشته می شود:

استقلال؛شروع دوباره یا پایان تلخ؟

استقلال با آندره آ استراماچونی درست مثل فصل های گذشته شروعی ضعیف در لیگ برتر داشته است. این بار اما ضعیف تر از همیشه و هم تراز با شروع ناامیدکننده تیم پر ستاره علی منصوریان.تیم جوان استراماچونی که اگر دقیقه 95 را در زمین تجربه نمی کرد الان در صف مدعیان لیگ بود، با 2 امتیاز از سه بازی خود در رده پانزدهم جدول ایستاده.رتبه ای که قطعا رتبه نهایی آبی ها در لیگ نوزدهم نخواهد بود اما آنقدر نگران کننده است که روحیه بازیکنان و هواداران آبی را برای دربی تحت الشعاع قرار دهد. با این حال استقلال این فرصت را دارد تا با فتح شهرآورد نودم هم از لحاظ امتیازی خود را به بالانشینان جدول نزدیک کند و هم از لحاظ روحی بتواند با بازسازی خود و با اتکا به برتری مقابل رقیب سنتی یک بار دیگر با قدرت به سایر رقیبان بتازد و این شروع ضعیف را جبران کند.از طرفی نتیجه نگرفتن در بازی امروز می تواند برای استراماچونی و کادرش گران تمام شود. صحبت های روز گذشته او در کنفرانس خبری پیش از بازی بوی این را می داد که باخت در شهرآورد می تواند نقطه پایان او در استقلال باشد. چیزی که آبی ها امروز تا آخرین نفس تلاش خواهند کرد تا جلوی آن را بگیرند.

استقلالی ها در بازی امروز شیخ دیاباته،فرشید اسماعیلی و فرشید باقری را نخواهند داشت تا استراماچونی مجبور به اعمال تغییراتی اجباری در ترکیب تیمش شود.همچنین روزبه چشمی هم یکی دیگر از معماهای ترکیب استقلال در بازی عصر یکشنبه خواهد بود و هیچ بعید نیست استراماچونی برای این جدال حساس به ملی پوش تازه از راه رسیده خود اعتماد کند و او را در میانه میدان به بازی بگیرد.

ترکیب احتمالی استقلال برای دربی نود: سید حسین حسینی،وریا غفوری،محمد دانشگر،سیاوش یزدانی،میلیچ،روزبه چشمی،علی کریمی،آرش رضاوند،داریوش شجاعیان،مهدی قائدی،مرتضی تبریزی

پرسپولیس؛آزمون بزرگ مرد آرژانتینی

وضعیت تیم گابریل کالدرون نسبت به رقیب سنتی شان هم مشابه است هم متفاوت. مشابه از این لحاظ که پرسپولیس هم درست مثل استقلال چندان زیبا و تماشاگر پسند و مطابق میل هوادارانش بازی نمی کند و همین باعث شده تا پرسپولیسی ها هنوز روزهای شیرین حضور برانکو روی نیمکت تیم شان را فراموش نکنند. از طرفی پرسپولیس با همین نمایش های نه چندان جذابش توانسته 6 امتیاز از سه بازی خود بگیرد و این نقطه تفاوت قرمزهای پایتخت با آبی های تهران است. پرسپولیس تا این جا دو بازی خانگی خود را با حداقل اختلاف برده و مقابل تیم مدعی تراکتور بازی را واگذار کرده تا بعضی ها بر این باور باشند که تیم کالدرون در بازی های بزرگ به مشکل می خورد و این چیزی است که پاشنه آشیل سرخ ها به حساب می آید. از طرفی اما پرسپولیس به دلیل کسب دو برد ارزشمند و حضور در رتبه ششم که آن ها را 9 رتبه بالاتر از رقیب سنتی شان در جدول قرار داده، با روحیه ای بهتر پا به شهرآورد نود می گذارد و با توجه به تیم هماهنگ تر و با تجربه تری که در اختیار دارد، به عقیده کارشناسان از شانس بیشتری برای فتح شهرآورد برخوردار است و این چیزی است که هواداران پرسپولیس را بسیار به تیم شان در بازی امروز امیدوار کرده و باعث شده تا آن ها بیش از استقلالی ها بلیت شهرآورد امروز را تهیه کنند!

روی دیگر سکه برای کالدرون اما شکست در این مسابقه است که می تواند جایگاه او را روی نیمکت سرخ ها خیلی زود متزلزل کند و هواداران را به آینده پرسپولیس با همبازی مارادونا در تیم ملی آرژانتین بدبین کند.

پرسپولیس در بازی امروز یک غایب بزرگ دارد و آن هم کسی نیست جز سیدجلال حسینی کاپیتان با تجربه قرمزها که به دلیل مصدومیت دربی را از دست داده تا در غیاب کاپیتان،چشم امید سرخ ها به زوج خلیل زاده-کنعانی در قلب خط دفاع باشد.همچنین مهدی ترابی هم که یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در هفته های اخیر بوده،امید اول پرسپولیسی ها برای گشودن دروازه استقلال است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی نود: علیرضا بیرانوند،مهدی شیری،شجاع خلیل زاده،محمدحسین کنعانی زادگان،محمد انصاری،احمد نوراللهی،بشار رسن،وحید امیری،امید عالیشاه،مهدی ترابی،علی علیپور

254 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =