ساعت ۱۰۰ هزار دلاری سارق مشهور دنیای سینما

مهر نوشت: اقلامی که از شخصیت‌های «بانی و کلاید» - که سوژه فیلمی به همین نام در هالیوود شدند- به جای مانده بود، در حراجی به مبلغ بیش از ۱۸۰ هزار دلار فروخته شد.

چند قلم از اجناس شخصی مربوط به دو فردی که سوژه فیلم «بانی و کلاید» بودند، در تگزاس به قیمت ۱۸۶ هزار دلار فروخته شد. در این حراجی ساعتی که کلاید بارو هنگام مردن در دستش بود به قیمت ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید.

بانی پارکر و کلاید بارو همان طور که در فیلم بانی و کلاید تصویر شده در تیراندازی پلیس در لوییزیانا در سال ۱۹۳۴ کشته شدند.

یک اسلحه که بارو در جریان حمله به بانکی در سال ۱۹۳۳ از آن استفاده کرده بود نیز به قیمت بیش از ۶۸ هزار دلار فروخته شد. این گانگستر با این اسلحه ۲ نفر را در میزوری کشته بود.

نسخه‌ای از پوستری که پلیس دالاس برای دستگیری این زوج طراحی کرده بود نیز بیش از ۴ هزار دلار فروخته شد.

قیمت یک دفتر شعر متشکل از اشعار بانی که طی روزهای تعقیب و گریز سروده شده بود نیز به ۲۵ هزار دلار رسید. این اشعار البته بسیار ساده و درباره موفقیت‌های آنها بود.

این زوج سارق و قانون‌شکن آمریکایی به سبب درگیری‌های متعددشان با پلیس و همچنین انعکاس شورانگیز ماجراجویی‌های آنها در روزنامه‌ها مشهور شده بودند.

فیلمی که از این ماجراجویی در سال ۱۹۶۷ توسط آرتور پن ساخته شد با بازی فی داناوی و وارن بیتی با موفقیت بسیاری روبه رو شد.

سال ٢٠١٩ نیز فیلم دیگری به نام «راهزنان» ساخته شد که روایتی از آغاز تعقیب و به دام انداختن بانی و کلاید توسط رنجرهای بازنشسته تگزاس است.

۲۴۱۲۴۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =