دبیرخانه صنعت، معدن استان سمنان در کمیسیون مشترک کارگری شهرستان سمنان اعلام کرد: ساماندهی تشکل‌ها یک ضرورت است

عبدالحمید دربانیان دبیرخانه، صنعت، معدن و تجارت استان در این نشست گفت: تکثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این روزها آن‌قدر زیاد شده که متأسفانه انجمن‌ها رسالت اصلی خود را فراموش کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دربانیان ادامه داد: تشکل‌ها توسط سازمان‌های و دوایر دولتی ایجاد می‌شود و در مدت‌زمان فعالیت هیچ‌گونه حمایت و ساماندهی از سوی نهادی دولتی صورت نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: طبق قانون بهبود محیط کسب تأسیس و ساماندهی تشکل‌ها به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تفویض اختیار شده است.

دربانیان ادامه داد: اگر در تأسیس تشکل‌های همسو اقدام درستی انجام ندهیم تشکل‌ها به سرنوشت شرکت‌های تعاونی دچار خواهند شد که بدون برنامه مجوز گرفته و فاقد کارایی لازم هستند.

وی در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: بانک‌ها در حال حاضر تأمین منابع سرمایه در گردش را در دستور کاردارند درحالی‌که تأمین سرمایه ثابت، نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات یک ضرورت است که موردتوجه اعضای کارگروه رفع موانع تولید قرار نگرفته است.

 عضو هیات رئیسه اتاق سمنان تصریح کرد: تسهیلات سرمایه در گردش واحدها با توجه به شرایط پیش رو آن‌قدر محدود است که فعال اقتصادی تنها می‌تواند نیازهای اندک تولید را رفع و پس از مدتی مجدد به مشکلات عدیده‌ای شامل پرداخت سود 20 درصدی همراه با سود جرائم و دیرکرد مواجه می‌شود

وی از تصمیم گیران و مجریان دولتی خواست قوانینی را تدوین و اجرا نمایند که باسیاست‌های رونق تولید همخوانی داشته باشد در غیر این صورت اجرای قوانین فعلی مخاطرات زیادی برای تولیدکننده خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =