پاکستان ائتلاف ضدایرانی اعراب را شکست خورده قلمداد کرد

ایرنا نوشت: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس پاکستان گفت: ما امروز شاهد شکست ائتلاف نظامی اعراب منطقه در یمن هستیم که علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

سناتور «سید مشاهد حسین» که نماینده حزب 'مسلم لیگ نواز' در مجلس سنای پاکستان طی گفت وگو در برنامه سیاسی شبکه «جیو نیوز» پاکستان پیش بینی کرد که به رغم تشدید اوضاع در خلیج فارس، احتمال هیچ رویارویی میان ایران و آمریکا وجود ندارد.

وی اظهار داشت: جنگ یمن باعث تشدید اختلافات میان ریاض و ابوظبی شده و این روزها زمزمه هایی از خروج نظامیان اماراتی از یمن به گوش می رسد.

سناتور مشاهد حسین با اشاره به اوضاع افغانستان و تشدید بحران در این کشور پس از لغو مذاکرات با طالبان از سوی دونالد ترامپ، افزود: ایران نیز درخصوص افغانستان ملاحظات دارد اما این موضوع واضح است که آمریکا در افغانستان ناکام مانده است.

«کامران بخاری» از مدیران بنیانگذار مرکز سیاست جهانی در واشنگتن نیز در برنامه شبکه جیوز نیوز پاکستان گفت: هیچ کس تمایل به بروز درگیری در منطقه و یا هرگونه رویارویی میان ایران و عربستان نیست اما ممکن است آمریکا باعث درگیری احتمالی در منطقه شود.

وی اظهار داشت: سعودی ها برای تامین امنیت خود وابستگی کامل به آمریکا دارند بنابراین آنان توان رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

کامران بخاری معتقد است: ترامپ خیال جنگ ندارد بلکه وی به دنبال معامله با طرف ایرانی است و این احتمال وجود دارد که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ما شاهد تحولات پیش بینی نشده ای باشیم.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =