۶۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است

ایرنا نوشت : معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل‌های مرکز پایش و هشدار خشکسالی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مساحت این استان با خشکسالی خفیف تا شدید درگیر است.

مهرداد قطره سامانی  افزود: بر اساس تحلیل شرایط استان طی یک دوره ۱۰ ساله هم اینک ۴۲ درصد مساحت استان دارای خشکسالی شدید، ۱۳.۱ درصد خشکسالی خفیف، ۵.۷ درصد خشکسالی شدید و ۴.۳ درصد دارای خشکسالی بسیار شدید است

وی ادامه داد: همچنین طبق این ارزیابی، ‌ ۲۹.۴ درصد مساحت استان دارای شرایط نرمال، ۱.۸ درصد مساحت دارای ترسالی شدید، ۱.۶ درصد ترسالی متوسط، ۱.۶ درصد ترسالی خفیف و نیم درصد مساحت استان دارای ترسالی بسیار شدید است.

قطره سامانی با بیان اینکه تمام مساحت شهرستان‌های بروجن، بن و سامان دارای خشکسالی شدید تا ضعیف است، تصریح کرد: تنها مناطق محدودی در شهرستان کوهرنگ و لردگان دارای شرایط ترسالی هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان گرچه در بهار امسال با بارش‌های سیل‌آسا مواجه شد اما همچنان درگیر خشکسالی آبشناسی است و تبعات یک دهه خشکسالی در این استان مشهود است.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم‌آبی مواجه می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =