جزئیات سانحه مرگبار قطار «زاهدان- تهران»/ ۴ کشته و یک مفقود

مهر نوشت: عصر امروز قطار «زاهدان- تهران» در منطقه «شورو» زاهدان از ریل خارج شد که در پی آن ۴ نفر کشته، یک نفر مفقود و تعدادی از هموطنان نیز مجروح شدند.

قطار مسافری «زاهدان – تهران» ساعت ۱۴ و ۵۰ دقیقه امروز از زاهدان به سمت تهران حرکت می کند که متاسفانه ۱۰۰ کیلومتر پس از عبور از مبداء و در ساغ=عت ۱۶ و ۲۰ دقیقه  ۵ واگن این قطار در دو کیلومتری ایستگاه «شورو» از ریل خارج می‌شود که در پی آن ۴ نفر کشته یک نفر مفقود و تعدادی از هموطنان نیز مجروح شدند.

۴۰ مسافر در اثر خروج قطار «زاهدان - تهران» از ریل مجروح شدند

 مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ مسافر قطار «زاهدان - تهران» در اثر خارج شدن قطار از ریل مجروح شدند.

 جوادسالارزهی اظهار داشت: قطار «زاهدان - تهران» عصر امروز در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه ۴۰ نفر از مسافران قطار مجروح شدند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: مجروحان این حادثه در حال مداوا و انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند.

تیم های امدادی به محل حادثه اعزام شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ساعاتی قبل قطار «زاهدان - تهران» در منطقه «شورو» زاهدان در حدود ۴۰ کیلومتری زاهدان از خط خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شده است.

فریبرز راشدی افزود: بلافاصله پس از این حادثه ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در محل حادثه حضور دارد، ادامه داد: از تعداد دقیق مصدومین و مجروحین اطلاع دقیقی در دست نیست اما بلافاصله پس از جمع بندی اطلاع رسانی انجام می شود.

افزایش کشته‌های حادثه قطار «زاهدان - تهران» به ۵ نفر

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر خارج شدن قطار «زاهدان - تهران» از ریل در منطقه «شورو»، ۵ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه امروز بر اثر خارج شدن قطار «زاهدان - تهران» از ریل متاسفانه ۵ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه  در این حادثه ۴۰ نفر از مسافران قطار مجروح شدند، افزود: نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجروحان این حادثه در حال مداوا و انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند.

۱۰ اتوبوس جهت انتقال مسافرین به محل حادثه قطار زاهدان اعزام شدند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی خروج قطار «زاهدان - تهران» از ریل در منطقه «شورو»، نیروهای اکیپ راهداری «توحید» زاهدان به همراه چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری از جمله لودر و جرثقیل، به محل حادثه اعزام شدند.

ایوب کرد ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه افزود: همزمان با هماهنگی به عمل آمده توسط این اداره کل، بیش از ۱۰ دستگاه اتوبوس نیز جهت انتقال مسافرین به زاهدان، به محل حادثه اعزام شدند.

جهانگیری: رسیدگی به مصدومان حادثه قطار «زاهدان - تهران» با جدیت دنبال شود

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در تماسی تلفنی با احمد عی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت حادثه خروج قطار «زاهدان-تهران» از ریل قرار گرفت و دستورات لازم برای رسیدگی‌های اولیه و فوری به پیامدهای این حادثه را صادر کرد.

علت حادثه قطار «زاهدان - تهران» در دست بررسی است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  این حادثه مقارن ساعت ۱۶ و ۲۰ عصر امروز در فاصله ١٠٠ کیلومتری زاهدان و فاصله ٢ کیلومتری ایستگاه «شورو» برای قطار مسافربری زاهدان به تهران حادث شده است.

 تعداد مسافرین قطار٢٥٠ نفر بودند که از این تعداد ٣٥ نفر مجروح و ٤ نفر (یک خانم و ٣ مرد)جان باختند و یکی نفر نیز مفقود اعلام شده است

 منصور بیجار افزود: تعداد مسافرین قطار٢٥٠ نفر بودند که از این تعداد ٣٥ نفر مجروح و ٤ نفر (یک خانم و ٣ مرد)جان باختند و یکی نفر نیز مفقود اعلام شده است.

وی ادامه داد: از لحظات ابتدایی این حادثه ١٠ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٢ دستگاه خودروی آتش نشانی، ١٠ دستگاه اتوبوس مسافربری برای حمل سایر مسافرین، یک فروند بالگرد هلال احمر و ٤ تیم کامل امداد و نجات در محل حادثه حاضرشدند.

بیجار با تاکید بر اینکه علت واژگونی قطار در دست بررسی است، تصریح کرد: همه مجروحین به بیمارستان های «خاتم الانبیاء» و «امام علی» زاهدان منتقل شدند.

وی گفت: اردوگاه فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واقع در بلوار «معلم» زاهدان برای اسکان مسافرین آماده شده است.

پایان امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار «زاهدان - تهران»

 شرکت راه آهن با صدور اطلاعیه ای در خصوص آخرین وضعیت حادثه قطار زاهدان- تهران اعلام کرد: ماموران اداره کل راه آهن جنوب شرق در محل حادثه در حال جمع آوری واگن های سانحه دیده هستند تا عملیات بازگشایی محور ریلی زاهدان – تهران آغاز شود.

در این اطلاعیه آمده است: با اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل علت بروز حادثه خروج واگن های مسافری این قطار در منطقه شورو زاهدان در دست بررسی است. به محض تکمیل اطلاعات ارسالی در خصوص دلایل بروز این حادثه، مراتب به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

علت بروزاین حادثه توسط کمیسیون رسیدگی به سوانح منطقه زاهدان و کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است که متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

شهروندان زاهدانی با اهدای خون به مصدومان حادثه قطار کمک کنند

 روابط عمومی سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان از شهروندان زاهدانی خواست جهت کمک به حادثه دیدگان حادثه قطار با حضور در مراکز انتقال خون، در این امر حیاتی و خداپسندانه شرکت کنند.

خون مورد نیاز مصدومان حادثه قطار تامین شد

سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به حادثه خروج قطار از ریل در سیستان و بلوچستان و مصدوم شدن چند نفر از مسافران، گفت: خون مورد نیاز برای مصدومان حادثه تامین شده است.

بشیر حاجی بیگی،افزود: به دنبال حادثه خروج قطار از ریل در سیستان و بلوچستان و مصدوم شدن چند نفر از مسافران، شاهد حضور هموطنان سیستانی در صف اهدای خون بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

آن طور که از پایگاه انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گزارش دریافت کرده ایم، به دنبال وقوع حادثه خروج قطار در این استان، هموطنان ما برای اهدای خون در صف ایستادند

وی با اشاره به کافی بودن ذخیره خون در استان سیستان و بلوچستان، گفت: آن طور که از پایگاه انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گزارش دریافت کرده ایم، به دنبال وقوع حادثه خروج قطار در این استان، هموطنان ما برای اهدای خون در صف ایستادند. 

حاجی بیگی، ضمن تقدیر از هموطنان همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی، هنوز هموطنان ما در استان در صف اهدای خون حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور گرم مردم سیستان و بلوچستان در صف اهدای خون، پایگاه انتقال خون استان تا زمان استقبال مردم، آماده دریافت خون های اهدایی هموطنان غیور و خونگرم استان خواهد بود.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه قطار «زاهدان - تهران»

حجت الاسلام حسن روحانی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان سانحه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل گفت: دستگاه‌های امدادی و استانی، با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند.

وی افزود: وزارت راه نسبت به بررسی دقیق دلایل وقوع این حادثه ناگوار اقدام کند.

شناسایی هویت ۲ نفر از جانباختگان حادثه خروج قطار

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: هویت۲ نفر از جانباختگان حادثه خروج قطار تهران- زاهدان شناسایی شد.

عباس عبدی افزود: اسامی این افراد عبارتند از، عباس ریگی سلطانی‌ پور و سیروان خسروی که تاکنون شناسایی شده اند.

طبق آخرین گزارش در حال حاضر همه مصدومان به بیمارستان های شهرستان زاهدان منتقل شده تند و عملیات درمانی با جدیت در حال انجام است.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =