مکان یابی ایستگاه راه اهن سراسری در استان چهارمحال وبختیاری انجام شد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید دولت در خصوص ایجاد، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، گفت: ‌میدان قمر بنی‌هاشم (ع) به عنوان محل احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست استان جانمایی و تصویب شد.

به گزرش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در نخستین کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری با آئین‌نامه جدید تاکید کرد: برای احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد ۷ نقطه پیش‌بینی و بررسی شد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی‌های کارشناسی با ۲ نقطه از ۷ محل پیشنهادی به منظور احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد موافقت کرد.

عباسی تصریح کرد:‌ کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نهایت با احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در محل میدان قمر بنی‌هاشم (ع) واقع در ورودی مرکز چهارمحال و بختیاری و فاز چهارم این طرح به طول ۱۲ کیلومتر موافقت کردند.

وی یادآور شد:‌ مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار به منظور تسریع در روند اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد  و فاز چهارم آن به طول ۱۲ کیلومتر هرچه سریع‌تر انجام خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محل مصوب برای احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به داخل شهر نزدیک است و می‌تواند خدمات باری و مسافری بیشتر و بهتری را در ساعات مختلف شبانه‌روز به مردم تمامی نقاط استان ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ فرماندار، مدیرکل و یا مسئول دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری حق ندارد روند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را کْند و یا متوقف کند.

عباسی همچنین تاکید کرد: براساس تصمیم هیات دولت تعداد کارگروه‌ها با هدف انسجام بخشی از ۱۳ به ۴ مورد تجمیع شد و کاهش یافت.

وی افزود:‌ با این اقدام روند تصویب مصوبات توسعه‌ای از طریق طرح و ارائه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها تسریع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: البته کارگروه‌های جدید می‌توانند گروه‌های کاری را در زیرمجموعه خود تشکیل دهند و فعال کنند.

عباسی اظهار داشت:‌ در این صورت اعضای گروه‌های کاری زیرمجموعه کارگروه‌ها می‌توانند قبل از تصویب نهایی، از محل مورد نظر طرح‌ها بازدید داشته باشند و نظرات کارشناسی و علمی خود را ارائه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =