۱ نفر
۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
 وجود ۵ هزار مدرسه با ۵ دانش‌آموز

فارس نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار مدرسه زیر ۵ دانش‌آموز در سراسر کشور داریم و نشان می‌دهد چتر آموزش و پرورش در تمام مناطق گسترده شده است.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: از اول مهر امسال، سال تحصیلی جدید آغاز شد، همزمانی اول مهر با هفته دفاع مقدس همزمانی مبارکی است. 

وی ادامه داد: در تابستان که مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان در تعطیلی به سر می‌برند، نبض آموزش و پرورش همچنان می‌تپد و شور و شوق و کوشش در جریان است؛ تما تلاش بر این است که حتی یک دانش‌آموز محروم از تحصیل نباشد.

حاجی‌میرزایی گفت: ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم تحت آموزش قرار دارند؛ ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه و ۵۵۰ هزار کلاس درس با همراهی ۷۷۰ هزار معلم، سال تحصیلی را آغاز کردند.

وی افزود: یکی از کارها در تابستان، بررسی مدارس از حیث ایمنی است که به دلیل زلزله در کرمانشاه و سیل در خوزستان، لرستان و گلستان بسیاری از مدارس آسیب دیدند و یا تخریب شدند که یکی از تلاش‌ها آماده‌سازی مدارس بود. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرونده مدارس زلزله‌زده کرمانشاه بسته شد، گفت: در این استان ۷۲ مدرسه یا ۳۹۰ کلاس و با اعتباری ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است؛ در گلستان نیز ۴۶۲ مدرسه به تعمیر جزئی و ۱۴۸ مدرسه به تعمیر اساسی نیاز داشت که تمام تعمیرات جزئی انجام شد و تعمیر اساسی مدارس به جز ۱۰ مدرسه انجام شد همچنین در ساخت و ساز نیز بیش از نیمی از مدارس کوچکتر ساخته شده و به مرور در اختیار قرار گرفته است.

وی از خدمات ارزنده خیرین مدرسه‌ساز تشکر کرد و گفت: همچنان به خدمات خیرین نیازمندیم و این تربیون را فرصتی را برای قدردانی از تلاش‌هایی که انجام دادند، می‌دانم؛ در کرمانشاه بیش از ۲ برابر مدارس تخریب شده توسط خیرین تعهد شده است که متوسط سرانه فضای آموزشی بهتر خواهد شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش سندی تحت عنوان سند تحول بنیادین دارد، اظهار کرد: این سند توسط اندیشمندان تعلیم و تربیت تدوین شده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و الگوی مناسبی و نقشه راه مهمی است.

وی افزود: آموزش و پرورش ایران می‌تواند به اتکای این سند که منبعث از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، الگویی برای سایر کشورها باشد؛ سند تحول بینادین برای اجرا آماده شده است و اولویت ما اجرای شایسته و مناسب این سند است.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =