نصحیت پدری به کاندیداهای مجلس از تریبون نماز جمعه /مدعیان حقوق بشر مراقب پهپادها باشند /اروپا به دنبال برجام جدید است؟

ائمه جمعه در در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به موضوعاتی از جمله مذاکره با آمریکا، حمله به تاسیسات نفتی عربستان، حذف نام شهدا از برحی خیابان‌ها و... پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین، انتخابات مجلس یازدهم، حذف نام شهدا از برخی خیابان‌ها، مذاکره با آمریکا، حمله پهپادی یمن به آرامکو عربستان، حذف یارانه برخی افراد کم بضاعت و... از موضوعاتی بود که این هفته از تریبون های نماز جمعه مطرح شدند.

در انتخابات با رصد دقیق و سنجش حرف‌ها و عملکردها رأی دهیم

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، پنجم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات، گفت: باید مراقب باشیم تحت تاثیر تبلیغات رای ندهیم، رصد دقیق داشته باشیم و حرف‌ها و عملکردها را بسنجینم.

بر اساس گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید مواظب باشند از چشم مردم نیفتند، گفت: امام راحل فرمودند؛ نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهای که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است اگر در تبلیغات همه مسائل اسلامی رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می شود؟

این مسئول با بیان اینکه بنده از هیچ آقا و خانمی در جهت انتخابات تا امروز حمایت نکرده و نمی‌کنم، گفت: اگر جایی شنیدید بنده از کسی برای مسئله انتخابات حمایت کرده و به او توصیه کرده‌ام که حتما باید در انتخابات شرکت کنید وگرنه نظام و کشور زیر سوال می‌رود، بدانید این حرف‌ها دروغ است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه در برخی محافل عکس گرفته می‌شود، گفت: گرفتن عکس دلیلی بر حمایت نیست، توجه داشته باشید اگر کسانی مدعی شوند که مورد تایید فلانی هستیم این حرف کذب است. برخی به بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند جویای نظر بنده هستند، بنده می‌گویم اگر فرصت و توانش را دارید به وظیفه خودتان عمل کنید اما اینکه بگویند حمایت کرده‌ام، هرگز اینگونه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حذف نام شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: حذف نام شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌ها جای بسیار تاسف دارد و از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی است که بارها رهبری در این رابطه تذکر دادند و متاسفانه عده‌ای کار را به جایی رسانده‌اند که مخفی‌کاری هم نمی‌کنند و علنی این کار را انجام داده‌اند.

حسینی همدانی گفت: این دشمنی با محرم و دوران دفاع مقدس و ارزش‌های والای الهی است. همه ما مدیون شهدا هستیم و اینکه رئیس جمهور ما می‌تواند در سازمان ملل به راحتی از کیان کشور و ملت دفاع بکند و محور مقاومت می‌تواند آمریکا و اسرائیل را در منطقه خوار و ذلیل کند همه‌اش به خاطر خون پاک شهداست. اینکه تعدادی از جوانان ارزشی در شهرهایی مانند تهران به صورت خودجوش اقدام به نصب نام شهید در تابلوی خیابان‌ها و کوچه‌ها کرده‌اند بسیار ارزشمند است اما اگر بنده آنجا بودم اینکار را نمی‌کردم بلکه هرکسی را که نام شهید را از خیابان‌ها برداشته مجبور می‌کردم خودش خطای خود را جبران کند و از مسئولان می‌خواستم بعد از اصلاح تابلوها او را مسئولیتش کنار بگذارند.

مقاومت، تنها راه قطعی برای مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی است

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی و افراد واجد شرایط برای رای دادن اظهار کرد : نمایندگان مجلس باید در برابر تخلفات بی‌تفاوت نباشند. 

وی افزود: بر اساس بیانات امام راحل، وکلای ملت باید در رسیدگی به تخلفات با کمال جدیت رفتار و عمل کنند.  در انتخاب نمایندگان مجلس باید به کسانی رای دهیم که در برابر مردم متواضع باشند. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرنگان رهبری تصریح کرد: لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان،  وحدت و انسجام احاد مردم به ویژه نیروهای انقلابی، حمایت از تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان و تقویت عزم اراده مردم است که باید در اولویت همه امور کشور قرار گیرد. 

اقتدار جبهه مقاومت منطقه را برای متجاوزان ناامن کرده است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب آمریکا در حال وارد کردن فشار حداکثری است؛ یعنی می‌خواهد با تحریم و هر کار دیگری، جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بکشاند و به هر چه می‌خواهد برسد.

وی عنوان کرد: الحمدالله آحاد مردم گوش به فرمان رهبری هستند و در مذاکره و اظهار نظرها نیز باید شاهد عزت و اقتدار باشیم، هر چند دشمن این را نمی‌پسندد و می‌خواهد مسلمانان و مؤمنان را ضعیف و ذلیل ببیند؛ اما عزت نزد خدای متعال است و هر کسی عزت می‌خواهد باید سراغ خدای متعال برود و بداند جای دیگر عزتی وجود ندارد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به پهپادهای یمنی ادامه داد: ما به‌عنوان جمعیت نمازگزار به مدعیان حقوق بشر می‌گوییم که شما به دنبال آن نباشید که این پهپادهای یمنی از کجا به سمت شما آمده است، بلکه بدانید این پهپادها هر زمان و هر مکانی ممکن است بالای سر شما حاضر شود و آن‌طور که لازم است شما را تنبیه کند.

وی گفت: شاید در دوره‌ای این پهپادها فقط از ایران اسلامی به آسمان بلند می‌شد اما امروز در یمن، سوریه، فلسطین، لبنان و در جای‌جای کشورهای جبهه مقاومت شاهد اقتدار مسلمانان هستیم تا هر نقطه از منطقه را برای متجاوزان، رژیم منحوس صهیونیستی و سعودی‌ها ناامن کنند. آمریکا باید بداند به نفع آن‌هاست تا بساط خود را از منطقه جمع کنند و بروند؛ کشورهای منطقه امروز به‌هیچ‌عنوان حوصله ماندگاری ظلم استکباری آمریکا را ندارد و الحمدالله قدرت بیرون راندن ظالمان را از منطقه به‌خوبی پیدا کرده‌اند.

انتقاد امام جمعه ایلام از قطع شدن یارانه برخی افراد کم بضاعت

بنا بر آنچه ایسنا نوشته است، حجت الاسلام  اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به قطع شدن یارانه تعدادی از مردم کم درآمد و حتی فاقد درآمد ، اظهار کرد: دلایل این موضوع باید بررسی شود تا مشخص شود که چرا باید یارانه مستضعفان و تهیدستانی که مدافع انقلاب هستند باید قطع شود.

باید دشمن را به عقب نشینی وادار کنیم و او را به ذلت بشانیم

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: هفته گذشته، هفته‌ی سرنوشت ساز برای ما بود. در  کشور به دلیل حضور و مقاومت مردم، شروع دفاع مقدس اهمیت دارد. دشمن، ائمه و تابعین آن‌ها را نشناخته است و بعد از ۴۰ سال در فکر تحریم حداکثری ایران است که از این طریق دوگانگی بین ملت ایجاد کند و در افکار برخی تاثیر بگذارد و آن‌ها را وادار کند که پای میز مذاکره بروند.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم، دولتی که به راحتی از برجام خارج می‌شود، در مذاکره بعدی حاضر به اجرای عدالت نیست. دولتی که پیمان قطعی را پاره می‌کند، به دنبال منافع خود است. چه تضمینی است که مذاکره بعدی پا برجا بماند. 

مهدوی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی که ایران را مسئول حمله به آرامکو دانستند، خاطرنشان کرد: همین بیانیه سند زنده بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است. این بیانیه نشان داد مواضع اروپا به آمریکایی‌ها نزدیک تر است. آن‌ها در فکر برجام جدید هستند که خواسته‌های خود و آمریکا را به ما تحمیل کنند. همچنین بیانیه نشان داد، اروپایی‌ها تاسیسات نفتی عربستان را با ارزش‌تر از جان مردم یمن می‌دانند. عربستانی‌ها انتظار داشتند که آمریکا سریعا به ایران حمله کند اما آن‌ها نیز عاجز بودند و فقط اندکی تحریم ها را افزایش دادند.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =