روسیه چه تعداد پهپاد در سوریه ساقط کرده است؟

فارس نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در دو سال گذشته 118 پهپاد تروریست‌ها را بر فراز سوریه رهگیری و منهدم کرده است.

 

«ایغور کناشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران گفت که تروریست‌ها همواره تلاش می‌کنند با عبور از پدافند هوایی پایگاه «حمیمم» در غرب سوریه به این پایگاه حمله کنند اما همواره ناکام بوده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، او گفت که پدافند هوایی مستقر در این پایگاه در دو سال گذشته ۱۱۸ پهپاد تهاجمی که ۵۸ فروند آن از ابتدای سال جاری میلادی بوده را رهگیری و ساقط کرده است.

این مقام روسی همچنین گفت که بیشتر پهپادها از ادلب، به خصوص مناطق اللطامنه، خان شیخون و کفر زیت به پرواز در می‌‌آیند و سامانه دفاعی ارتش روسیه نیز آنها را با سامانه‌های «بانتسیر-اس۱ » و «تور-ام ۲» رهگیری و منهدم می‌کند.

به گفته وی سامانه‌های دفاعی مستقر در پایگاه حمیمیم از ابتدای سال جاری میلادی ۲۷ راکت را که اغلب آنها از ادلب شلیک شده بودند را ساقط کرده است.

او با بیان اینکه سامانه‌های  «بانتسیر-اس۱ » و «تور-ام ۲» کارایی خوبی از خود نشان داده‌اند؛ گفت که به طور تقریبی هر موشک دفاعی توانسته‌ است یک راکت تهاجمی را منهدم کند.

«ایغور کناشینکف» همچنین گفت که آخرین حمله پهپادی تروریست‌ها در سوم سپتامبر گذشته رخ داد که طی آن دو پهپاد تلاش کردند به پایگاه حمیمیم نزدیک شوند که یکی از آنها از سمت دریا به پرواز درآمده بود و احتمال آن می‌رود که از عرشه یک کشتی بوده باشد.

او در ادامه از کشف و انهدام محل نگه‌داری و سکوهای پرتاب پهپادها در مناطق «خان شیخون» و «اللطامنه» خبر داد و گفت که پس از آزادسازی این دو منطقه، حجم حملات پهپادی به حیمیم نیز کاهش یافته است.

پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرق شهر لاذقیه واقع شده که در ژاویه ۲۰۱۷ دولت سوریه قرارداد بهره‌برداری از آن را برای ۴۹ سال به روسیه واگذار کرد و سپس ۲۵ سال دیگر نیز این قرار داد تمدید شد. در حال حاضر تمامی امکانات لازم یک پایگاه نظامی در این مکان بدست روس‌ها ساخته شده است. تمامی جنگنده‌های روسی برای انجام عملیات از این پایگاه به پرواز در می‌‌آیند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    0 1
    چهارتا ازگل تروریست می تونن حمله پهپادی کنن و اونوقت حوثی ها نمی تونن؟ حوثی ها که تجهیزات ساخت پهپاد دارن اما این تروریست ها از کجا پهپاد میارن؟